SALAM CINTA

by - December 10, 2012
Love is great if put in a right place.
Salam semua! Ewaahh bukan main lagi ye tajuk. Cinta. Bahasa Inggeris nya Love. Apa itu cinta? Hmm tu sila jawab sendiri. Tanya encik dan cik google amat lah dialu-alukan. Hhehe.

Sebenarnye nak habaq mai pasal satu cerita ni. Tajuk nya SALAM CINTA. Dibintangi oleh kamal adli dan diana amir. Sangat best! Sampai cik tuan punya badan yang susah nanges tengok movie ni pun boleh menangis tengok cerita ni. Bukannya sedih ke apa.

 Sebab .. Saya.. Saya rasa.. Terharu? Yess terharu. Terharu dengan keikhlasan cinta mereka berdua. Terharu dengan kesungguhan hero tu dalam membuat penghijrahan dari jahat ke arah yang lebih baik. Terharu dengan keindahan hidayah yang ALLAH masukkan ke dalam hati hamba-Nya hanya dengan sekelip mata. Terharu dengan kata-kata indah semasa mereka berdua membuat perkenalan yang baru di akhir cerita :

" Assalamualaikum ma'mumku. Namaku Amirul Syah Bin Azman."

" Waalaikumsalam imamku. Namaku Laila El-Zahra Bt Haji Rahman."

Haihhhh sweetnye lah. Haha. Tu jela nak kata. Mai la pakat tengok pada siapa-siapa yang tak tengok lagi tu kan. Banyak pengajaran yang boleh diambil insyaALLAH. Wassalam! :)



You May Also Like

0 comments