BELAJAR MEMASAK LA SAYIDAH!

by - January 14, 2013
Salam semua! Bismillah..

Potong sawi!

Ketung ketang ketung ketang. Wohhh bisingnya di dapur itu. Ohhh umi memasak rupa-rupanya.Hihihi. Aku di ruang tamu sedang memotong bawang,sayur sawi,garlic dan sebagainya. Sampai menangis2 tuh. Sob sob sedih woh potong bawang. Apalah nasib ku.. Hahaha eleh poyo gila padahal baru potong bawang. ><

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Al-kisah.. Ada suara berkata-kata dari dapur..

Umi : Kak cikk.. Umur dah masuk 20 tahun.. Sepatutnya umur 20 tahun ni dah tahu memasak sendiri dah..

Me : (Tersengih-sengih macam kerang busuk) Alaaa.. Rilek la umi. Baru umur 20 tahun.. 21 tahun nanti baru kakcik belajar memasak betul-betul ye.. Hihi

Umi : Anak bertuah betul!

Me : Terima kasih umi! Kakcik memang anak bertuah pon. ( Tapi dalam hati je lah. Hihihi )

--------------------------------------------------THE END------------------------------------------------

Gitu lah kisahnya kannn.. Hmm masalahnye bukanlah saya langsung tak pandai memasak. Tapi kurang pandai. :p

Lagi satu an.. Bila umi ajar memasak je, lepas tu lupa pulak resepi-resepi nye. Hihi. Berapa sudu gula, berapa biji telur, berapa banyak santan.. Sume lah dah lupa bila nak buat balik. So umi la yang kena masak jugak. Ish ish. Anak bertuah kannn ;)  

Tadi tengah online terjumpa la benda ni.. 

Betul ke? Betul lahh. :p

Okay apa yang dapat saya simpulkan dari gambar ni. Moh le kita cari bakal husband yang pandai masak. Untuk kesenangan pada masa akan datang. Hhahaha. Boleh2 pulak macam tu kan. sangat-sangat la takde motif . Haihh saje je gurau2. Jangan mare yee~~ :p

Wassalam! :)


You May Also Like

2 comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. kau mmg slalu mcm ney...hahaha...bley plak potong sayur kat ruang tamu...hahha...naseb baik bkn kat bilik tidur...kang x tahu pa plak yg jdnya kan...hihihi...

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p