OOPPSS! TER-RASA SUDAH! :P

by - July 12, 2013
Pada hari Ramadan yang ke-2..

Di Tempat kejadian..

Di dapur..

Petang, lepas asar..

Sedang saya syok2 kacau ikan bawal masam2 manis ciptaan dan rekaan umi sendiri dalam kuali ..

And masa tu umi pun macam biasa, kat sebelah ,sentiasa duk perhati kan saya masak..

Disebabkan masakan itu ciptaan baru, so umi sangat la curious nak tahu  rasanya macam mana, cukup ke tak rasa garamnya…

So…

Umi: Kakcik isi sikit dekat belakang senduk tu.

Monolog dalaman “ dah kenapa umi ni? Ohh mungkin nak rasa kat lidah je kut. Pastu cpt2 basuh.”

Umi pun ambik sikit kat. Isi kat lidah. Umi telan. Umi rasa.

Me : umi!

Umi macam tak dapat nak tangkap rasa garam dah cukup ke belum, amek lagi. Isi kat mulut lagi. Telan lagi. Rasa lagi.

Me : umi!! *muka terkejut*

Umi tak sedar lagi apa yang terjadi.

Monolog dalaman “ umi nak kata ABC(Allah bagi cuti) rasanya mustahil. Tadi elok je solat Jemaah asar.”

Umi : hmm sedap!*sambil merasa lagi*

Me : umi! Puasa!

Umi : Ya Allah!!

Terkocoh –kocoh umi pergi kat sinki. Basuh mulut.

Saya kat belakang ni terbahak-bahak ketawa.

Hehehehhee….

Macam mana la umi boleh terlupa ni.. :P





You May Also Like

1 comments

  1. As salam...hehehe

    Kalau mak kita pun boleh terlupa, alangkan kita2 yg muda ni kan..hehehhe

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p