March 2014 - sayidahnapisahdotcom

Breaking

Wednesday, March 5, 2014

March 05, 2014

12 AMALAN PEMBUKA PINTU REZEKI.



Assalamualaikum! :D

Bila kita tak dapat sesuatu yang kita inginkan, kita cakap 'Takpelah takde rezeki'

Bila kita tak dapat result yang baik, kita cakap 'Takpelah takde rezeki, nak buat macam mana'

Bila kita tak berpeluang nak pergi haji or umrah, kita cakap 'Takde rezeki lagi nak pergi'

Bila kita tak dapat naik bas atau tertinggal bas,kita cakap 'Its okay, Bukan rezeki aku'

Perasan tak contoh-contoh kat atas tu semuanya secara lahiriah or fizikal or apa yang kita nampak?
Dan perasan tak rezeki ni maksudnya sangat luas? Hati tenang bila ditimpa musibah, urusan dipermudahkan, disenangi kawan, boleh menguruskan jadual harian dengan effektif~ Semuanya ni termasuk dalam REZEKI tu.

Jadi~ nak tahu tak apa amalan-amalan pembuka pintu rezeki?

1) Solat awal waktu.
2) Jangan buat mak ayah marah.
3) Rajin tolong orang.
4) Rajin bersedekah.
5) Rajin buang sampah atau halangan di jalan raya(tempat orang lalu lalang)
6) Baca surah Al-Waqiah.
7) Selawat ke atas Nabi Muhammad 1000 kali sehari.
8) Suka menyampaikan ilmu walaupun SEDIKIT
9) Tidak mengungkit pemberian
10) Niat cari rezeki kerana Allah.
11) Rajin berpuasa sunat.
12) Istighfar 100 kali sehari.

Mari kita beramal sebanyak, semampu, seboleh yang mungkin. Ayukk! :)

Saturday, March 1, 2014

March 01, 2014

MENANGISLAH DI BAHUKU :')


 Kau datang padaku seperti biasa
Ku sambut bahagia dengan tangan terbuka
Kau balas dengan senyum seadanya
Ku tahu ada sesuatu yang berbeza

Kau hanya diam seribu bahasa
Hanya matamu yang cuba berbicara
Bahawa saat ini hatimu terluka
Kau tahu ku ada di sini untukmu

Cuba tak berkedip menahan tegar di hujung mata
Hingga kau pun tak kuasa, berderai lah air mata
Dalam pelukku kau curahkan semua

Menangislah.
Kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
Lalu untuk apa air mata telah dicipta
Bukan bahagia yang ada di dunia

Menangislah
Di bahuku kau berikan ku kepercayaan
Bahawa laramu adalah haru biruku
Kerna ku adalah sahabatmu

Menangislah
Menangislah

Menangislah di bahuku
Ku di sini untukmu

Menangislah di bahuku
Kerna ku sahabatmu

Menangislah~

:: Lirik lagu Menangislah di bahuku by Firdaus::