SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BR1M - sayidahnapisahdotcom SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BR1M
LightBlog

SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BR1M

Semakan Status Permohonan BR1M

Assalamualaikum semuaa~! 

Petang tadi takde buat pape , so jenjalan le dekat blog blog yang gojess belaka. Ternampak le satu entri tentang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) di blog Dunia Cik Akak

Maybe ramai dah tahu tentang BR1M ni. Tapi sebenarnya ada juga yang taktahu tentang BRIM ni. Ada juga yang tahu boleh ke tak mintak BR1M ni. Ada juga yang taktahu pun tentang kewujudan BR1M ni. Dulu saya pun tergolong juga dalam golongan itu. Isk isk sedih~!


Fyi, syarat kelayakan untuk mendapat BR1M ni ialah :
1. Warganegara Malaysia yang menetap di Malaysia sahaja.2. Lelaki atau perempuan  yang menjadi ketua kepada isi rumah / ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM4,000 dan ke bawah.3. Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun ke atas)  dengan jumlah pendapatan kasar bulanana RM4,000 dan ke bawah.4. Bujang yang berumur 21 tahun dan ke atas dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah.

Haaa ce tengok syarat syarat tu, layak untuk apply tak ? 

Tapi kalau layak pun dah tak boleh apply lah huhuu. Sebab last tarikh boleh apply 31 Jan 2015haritu. Tapi, pada masa depan kalau ada lagi boleh la minta :)

And, untuk sesiapa yang dah mintak dan nak tahu status permohonan nye boleh pergi ke SINI.




Saya dah check~! :D
permohonan BR1M
Masih dalam proses lagii hehe. 




Saya dah check, awak pula bagaimana? :)
Wassalam.

Post a Comment

2 Comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p