http://pengetatvagina.blogspot.my/

Search This Blog

MANA LAGI HINA? MANUSIA KE BABI?

By 12:35:00 AM

babi
sumber : google



PERIHAL BABI


Bagi diri ni, tak pernah pandang hina pada binatang ni. Nmpak comel adalah. Tak tahulah kenapa orang kita sensitif sangat pada hal ni. Sedangkan kalau bukak Al-Quran, ataupun Bible yang ana baca sendiri, Allah hanya melarang memakan babi. Itu saja. Maknanya babi haram dimakan disisi manusia tapi mulia di sisi Allah.


Tahu tak? Babi ni masa zaman Nabi Nuh dulu, dialah yang memakan najis dan kotoran dekat bahtera Nabi. Yang bantu cuci kapal Nuh. Besar jasa dia pada Nabi juga. Semua haiwan berzikir pada Allah. Ribuan kali sehari semalam. Kita? Solat 5 waktu pun tak buat. Babi tak pernah mengeluh dan hanya redha Allah cipatkannya babi. 


Mana lagi hina? Babi ke manusia sebenarnya 

-someone-

You Might Also Like

9 comments

  1. secara kasarnya memang jelas siapa yang hina...
    tapi wajarkah nak bandingkan manusia dengan babi?

    ReplyDelete
  2. manusia adalah sebaik-baik dan semulia-mulia ciptaanNya. gunalah status tersebut elok2, jgn jadi babi. huahahah ><

    ReplyDelete
  3. boleh tak kalau kata no komen sebab kita tak layak lagi nak komen tentang ni ..
    #exchangefeedgroup

    ReplyDelete
  4. No komen kc. Kak Sha tunggu pendapat orang lain aje :)

    ReplyDelete
  5. cipat atau cipta?

    Cipta barangkali kan?
    Semogaa kita menghargai nikmat yang Allah berikan kurniakan pada kita

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p

DISCLAIMER

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di sayidahnapisah65@gmail.com.

[PENAFIAN] www.sayidahnapisah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.