REVIEW Aku Penghibur l Aku Penghibur TERIMA ANCAMAN BUNUH - sayidahnapisahdotcom REVIEW Aku Penghibur l Aku Penghibur TERIMA ANCAMAN BUNUH
LightBlog

REVIEW Aku Penghibur l Aku Penghibur TERIMA ANCAMAN BUNUH


 Aku Penghibur TERIMA ANCAMAN BUNUH
Akhbar Utusan Malaysia 2013

Jeng jengg~ itu adalah teaser bagi review kali ni. Hehehe. Sebelum ni kita sudah REVIEW Nota Purba, dan kali ni mangsa yang seterusnya untuk di-review ialahh...


akupenghibur.com - Jom Senyum Bersama Aku Penghibur


Masuk je blog akupenghibur ni. Wow! Kreatif! Lawa! Daebak! Scroll bawah sikit. Tengok bilangan follower nya. Ce teka? 4000 lebih walaweh! Gulp.Kbai haha. Bukan calang-calang blog nii. Mana taknya, admin akupenghibur ni telah dinobatkan sebagai Winner Best Lifestyle Blog untuk dua tahun berturut-turut, 2014&2015 .Dan beliau juga telah menjadi Blogger Pilihan surat khabar Utusan Malaysia 2013. Dan apalagi yang menarik? Jom terjah akupenghibur.com !

akupenghibur.com




Oh ya.

Kenapa akupengibur? Kenapa tidak nama lain? Ada apa dengan akupenghibur ?
Ya, itulah persoalan jika kita lihat di sebalik domain akupenghibur.com. Unik dan versetail. Mungkin juga, bila melihat nama domain ini, tanggapan pertama kita ialah ialah sebuah web yang berasaskan hiburan. Tapi hiburan yang bagaimanakah?
Dan juga, sudah terjawab dari mana asal-usul nama akupenghibur ini.
Rupa-rupanya~~ Akupenghibur tersebut tercipta hasil dari kata-kata Datuk Aznil Hj Nawawi yang mengatakan "awak boleh jadi penghibur yang baik". Dan dari situ lah beliau mendapat idea untuk terus menggunakan nama akupenghibur ini di dalam dunia blogging.

Dan di sebalik kejayaan dalam dunia Blogging , berdiri gagah nya beliau sebenarnya adalah berkat ikhlas doa dari seorang mak yang sangat beliau sayangi dan juga keluarga yang sentiasa menyokong beliau. Blogger hebat ni jangan main-main tau, anak mak ni. Siapa berani kacau mak beliau, beliau flying kick! Hahaha. Orang kataaaa. lelaki yang anak mak ni, penyayang, manja, romantik. Betul kah? Jeng jeng ~ :p


Sweetness overload ! :D
Makcik, senyum sikittttt hehehe.

Beliau yang hanya mahu dipanggil acik ini selalu memberi tunjuk ajar kepada blogger yang masih hijau terutamanya tentang pentingnya ilmu untuk mengendali sebuah blog. Sebagaimana kata pepatah cina, 'jika mahu kuda yang laju berlari, berilah makan rumput yang berkualiti.' Acik berpendapat, untuk menjadi blogger yang baik harus bersedia untuk menerima kritikan, punyai semangat yang jitu serta konsisten dan kreatif dalam penulisan.

Okay lah meh nak throwback *imbas kembali* sikit.
Beliau adalah salah seorang blogger idola saya. Mula-mula penglibatan saya dalam dunia blogging pada 5 tahun yang lalu, blog akupenghibur ini lah tempat menjadi rujukan saya menulis dan juga banyak memberi inspirasi kepada saya untuk terus berblogging. Boleh kira setiap hari wajib lah pergi blog akupenghibur ni. Entri nya semua best-best. Mungkin dah selalu comment di blog beliau, ada sekali tu acik comment kat blog saya. Hoookkaay rasa nak lompat lompat atas katil. Ya ampunn nampak sangat tak matang kan masa tu hahaha. Yela tak sangka blogger idola sanggup datang ke blog picisan macam saya ni.

Dulu saya tak pernah terfikir pun dan tak pernah terlintass kat fikiran pun boleh berbual-bual dengan beliau, apatah lagi review seperti sekarang ni. Tambahan lagi, sekarang ni acik dah join ExchangeFeedGroup (EFG), macam tak percaya je setiap hari boleh bertegur sapa dekat group EFG di telegram dan whatsapp. Hahaha. Bagai mimpi jadi kenyataan *over sangat perumpaan* hahaha.


exchange feed group



Ingat lagi first-first beliau masuk dalam EFG, whatsapp group EFG jadi havoc sangat. Mana taknya weh, blogger famous masuk group sama dengan kitaa tuuu! Dan haritu jugak lah kami minta acik review blog sorang sorang ahli EFG secara ringkas. Siap beratur ambil nombor giliran lagi haha. Dan, ternyata semua review nya menampakkan beliau seorang yang mempunyai banyak pengalaman di dalam dunia blog ini. Bertambah kagum dengan acik!
Acik terkenal di dalam kalangan ahli EFG dengan puisi nya yang sangat puitis dan kreatif. Kalau boleh, nak acik berpuisi setiap hari haha. Tamak sangat kau jah.

And the lasttt one, salah satu entri yang saya suka,

ALLAH TEMUKAN JODOH KITA PADA KEADAAN DAN MASA YANG TEPAT

Dan antara kata-kata beliau di dalam entri tersebut yang mencuit hati saya...

Jika kita sudah merasa siap dan nak segera untuk menikah, maka tambah pengetahuan kamu tentang dunia alam perkahiwnan, sebagai contoh apa tugas sebagai seorang isteri ,tugas seorang suami, dosa-dosa seorang suami ister dan dan sebagainya 

Sebab apa mencuit hati saya?

Acik, oooo acik. 

Acikkkkkk~ oo acik. Sahut cepatt. Kc nak bagitahu something ni.

Nak bagitahu

Nak bagitahu sikit je.


Nak bagitahu yang ada dua perkataan typo dekat entri atas tu -perkahiwnan & ister. Hahahahha 

p/s: jangan marah naa acik ;) 

Dengan itu, tamatlah review acik Aku Penghibur :D Jom terjah akupenghibur.com !

Post a Comment

17 Comments

  1. Jom pakat terjah akupenghibur.com ..acik mmg terbaik

    ReplyDelete
  2. rupa-rupanya KC crush kat acik!!

    ReplyDelete
  3. Amboi KC... tajuk taknak mengalah.... tu yang pertama.. yang KEDUA.. ayat typo juga dicarinya dahulu... Ahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kc ni mmg polis typo betul, dia jumpa jer typo tu, dasyt betul

      Delete
  4. amboi kc... typo perasan plak tu hahaha

    ReplyDelete
  5. kc la yg paling havoc bile dgar acik nak masuk efg

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan nize? mentang2 la achik tu single lagi..hehe

      Delete
  6. kene cari surat khabar tu... nak baca... he he he
    selamat maju jaya Acik

    ReplyDelete
  7. sekarang dah tak boleh main dgn burung ke?

    ReplyDelete
  8. kc, nmpk je typo kan..hahaha..bes entri KC..

    ReplyDelete
  9. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p