jom cerita tentang kawan ! - sayidahnapisahdotcom jom cerita tentang kawan !
LightBlog

jom cerita tentang kawan !

jom cerita tentang kawan !



jom cerita tentang kawan
www.google.com

Siapa kat dunia ni tak ada kawan ? Ce habaq mai kat saya. Semuaaaaaa kat dunia ni ada kawan. Tak kira la manusia ke, binatang ke, tumbuh-tumbuhan ke, semuaaa nya mempunyai kawan or we called friend. Orang kata.. memang ramai kawan kat dunia ni tapi kawan yang sebenar-benar kawan tu hanyalah sedikit sahaja bilangannya. Orang kata.. kawan senang berjuta tapi kawan susah seconet je. Orang kata.. jika nak tau kawan sebenar kita tengoklah masa kita susah. Tengok siapa yang ada di sisi kita bila kita susah. Orang kata lagi.. nak berkawan biar ramai tapi kawan baik biar lah bertapis.


jom cerita tentang kawan
credit to : www.graphics99.com

Kekadang kita tertanya.. Siapa kawan kita yang sebenar-benar nya eh? Rakan sekelas ke.... Kawan satu course ke.. Kawan sekolah menengah ke.. Kawan satu pejabat ke.. Kawan yang sebenar ialah bila kau rasa kau boleh buat apa sahaja dengan dia. Kau nak gurau-gurau kasar ke dengan dia, kau nak kentut depan dia ke, kau nak berkongsi kisah cinta dengan dia ke, kau nak buat benda tak malu depan dia ke.. kau tak kisah dan kau bebas jadi diri kau sendiri. DIA itu lah kawan sebenar kau. Kau suka bila dia ada.. Kau sunyi bila dia tak ada. Itu lah kawan kau yang sebenar.



jom cerita tentang kawan
credit to : www.myniceprofile.com

Jenis kawan ni banyak tau DAN banyak kategori kawan. Yelah kita masuk tadika, ada kawan. Masuk sekolah rendah, dapat kawan baru. Masuk sekolah menengah, dapat kawan lain. Masuk kolej, matrik, universiti, tempat praktikal, kem, program luar.. semuanya dapat kawan baru kan. Yang pasti semuaa tu kawan kita :)


jom cerita tentang kawan
credit to : www.pinterest.com

Kita merajuk dengan kawan pun rasa pedihnyaa hati ni kan ! Ini kan pula bila kita hilang kawan kita. Tak tahu la apa perasaan dia bila kawan baik kita hilang. It will be very  very painful for sure. And I do not want to imagine that situation. Because it will be a REALLY-REALLY-REALLY hurt.



jom cerita tentang kawan
credit to : www.playbuzz.com

Tak salah pun kan kalau kita ambil masa sikit message kawan baik dan kawan SEBENAR kita.. beritahu kita sayang dia dan kita hargai kehadiran dia dalam hidup kita. Tapi kalau malu, cari je gaduh dengan dia. Tanda kita sayang dia la tu konon hahahaha. 

Blogger-blogger di luar sana pun kawan saya jugaaakk ! hehehe. muahciked!

Wassalam :)


jom cerita tentang kawan
credit to : www.funshifter.com





Post a Comment

0 Comments