Pernah tak kau rasa kau sedih. sangat.

by - September 29, 2015

Pernah tak kau rasa kau sedih. sangat. 


Pernah tak kau rasa kau sedih. sangat.
credit : www.idbb.ga


Kau rasa kau sedih.

Sedih. Ye sedih.

Sedih sangat.

Macam-macam hal berlaku.

Hati rasa sakit.

Pedih.

Cuba mencari jawapan tetapi tidak jumpa.

Cuba melupakan tetapi makin dilupa, makin diingat.

Cuba mengendahkannya tapi terasa sia-sia kerana otak dan hati masih memikirkan.

Cuba untuk tersenyum tapi terasa sumbang.

Cuba untuk melawak tetapi hambar kerana hati pun hambar.

Cuba dan cuba dan cuba.

Oh. Satu kau tak cuba lagi.

Bukak tafsir Quran.

"Maka sabarlah kamu (wahai Muhammad) atas apa yang mereka katakan dan bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu sebelum terbenamnya dan bertasbihlah (pula) pada waktu tengah malam dan pada hujung siang hari supaya kamu merasa tenang"

-Surah Taha ayat 130

:)

Pernah tak kau rasa kau sedih. sangat.
credit : www.pakarcinta.com

Mungkin kau mahukan kesempurnaan tapi kau lupa tiada yang sempurna di dunia ni. Be cool bebeh.


You May Also Like

11 comments

  1. betul sis... jawapan ada di sepertiga malam... menangis merintih la padaNya tika itu.... pasti akan dapat jawapan apa yang berlaku....

    ReplyDelete
  2. Selalu menangis ketika malam bila mengenangkan kesalahan dan dosa diri.. sedih, malu dengan sikap diri yang dulu dulu

    ReplyDelete
  3. Bila tgh bersedih..cubalah untuk senyum

    ReplyDelete
  4. Bila sedih msti nk nangis..lps nangis terus ok...yg pntg jangan takut utk menangis..hehe

    ReplyDelete
  5. Bila sedih ingat Allah yang sentiasa bersama kita.

    ReplyDelete
  6. Thank you for sharing this. Rasa macam dah lama pula tak beribadat di sepertiga malam.

    ReplyDelete
  7. tak payah lah bersedih sangat, rugi punya senyum manis itu, hehe

    ReplyDelete
  8. Mmg Kdg2 mood cenggini dtg...sabar n zikir banyak2 ye

    ReplyDelete
  9. Sedih selalu berjaya kita kembali padaNya, see :D la tahzan Innallahamaana

    ReplyDelete
  10. pernah...bila sedih lepas mengadap Dia lagi terasa sayu..nangis puas2 baru rasa lega sgt...thanx for good sharing :)

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p