Berjaya daftarkan domain suriaamanda.com dengan NetKL semalam - sayidahnapisahdotcom Berjaya daftarkan domain suriaamanda.com dengan NetKL semalam
LightBlog

Berjaya daftarkan domain suriaamanda.com dengan NetKL semalam

Yeahoooo berjaya daftarkan domain seorang blogger, kak SA semalam! Mengambil masa tak sampai setengah hari pun, taraa dah siap dah daftarkan domain kak SA. Dari suriaamanda.blospot.com kepada suriaamanda.com. Yeayyy tahniah kak SA! Hehehe. Anda bila lagi?

Berjaya daftarkan domain suriaamanda.com semalam

Berjaya daftarkan domain suriaamanda.com dengan NetKL semalam
Berjaya daftarkan domain suriaamanda.com semalam
Petang semalam baru je lepas tutup lappy, kak SA whatsapp saya. 

"Kc..akak nak tanya. Kc boleh tak tolong. Tolong daftar domain akak. Ingat nak tukar dot com tapi tak reti. Kalau kc boleh tolong buatkan. Duitnya akak bagi la nanti."

So, saya pun dengan gembiranya terima lah tawaran kak SA untuk tolong beliau daftarkan domain beliau di website NetKL. Disebabkan sebelum ni saya dah berpengalaman mendaftarkan domain dua orang blogger iaitu kak Mimin dan Kak Sha, so senang lah sikit saya buat kerja. Sebab dah ada pengalaman kan apa yang perlu dibuat semua.

Mula-mula tu saya check dulu nama suriaamanda.com available ke idok kat website NetKL. Dan alhamdulillah available, tak ada orang dengan nama URL suriaamanda lagi. So saya terus buat on the spot lepastu. Saya mintak address, full name, email, password, no phone kak SA semua untuk mengisi information dalam proses pendaftaran tu.

Memang senang dan pantas je prosesnya. Tapi saya ada la call pihak NetKL jika saya tiada mendapat maklum balas email dari mereka. Disebabkan saya dah biasa berurusan dengan NetKL sebelum ni, so memang saya tak takut la nak call sebab mereka ni jenis yang mesra pelanggan. Lepastu kalau ada masalah ke apa, sekejap je mereka uruskan.

Kak SA pun dah bank in ke akaun saya sebanyak RM108 (harga domain RM45+NetKL set up RM3+upah saya RM60). Disebabkan saya ada CIMBClicks, so mudah jelah nak transfer wang ke pihak NetKL. 

Okay sooo, lepas ni sesiapa nak guna khidmat saya untuk tukar domain, boleh whatsapp saya di 017-2008642 atau email saya di sayidahnapisah@gmail.com. InshaaAllah akan dibalas serta merta.

Itu sahaja, sekian wassalam :)


Baca juga entri :

Post a Comment

4 Comments

  1. Wahhhh Kak SA dah berdotcom. Domain tak renew lagi nih padahal hujung bulan ni dah nak expired.

    ReplyDelete
  2. wah! kencangnya dpt komisen rm60. kalau gitu sy pun nak jd ejen NetKL la jugak! meme abe pun tukar domain kat NetKL. meme cekap diaorang buat kerja.

    ReplyDelete
  3. kc gitu la... orang mitak tlg buatkan thun lepas takmo buat...

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p