muzik berhenti dan bermain dengan sendirinya - sayidahnapisahdotcom muzik berhenti dan bermain dengan sendirinya
LightBlog

muzik berhenti dan bermain dengan sendirinya

muzik berhenti dan bermain dengan sendirinya
muzik berhenti dan bermain dengan sendirinya

Saya ni jenis yang dengar muzik sebelum tidur almost every night. Pasang earphone kat telinga.

Ada satu malam tu.. macam biasa la. Cucuk wayar fon telinga di handphone. Lepastu sumbat dua bulat earphone tu dalam telinga. Baring. On muzik di playlist. Play.

Then, sambil dengar muzik tu, sambil tu baca la perbualan kat whatsapp dan tengok apa yang patut. Then, rasa macam nak layan video dekat YouTube. Saya pun buka la YouTube. Dan for your information, kalau kita tengah dengar muzik di fon and suddenly kita play video di YouTube, muzik di fon kita tu akan tertutup.

So, malam tu pun berlaku la situasi macam tu. Then, okay lah tak kisah. Lepas dah lama layan YouTube saya pun keluar la dari YouTube tu sebab nak pergi ke whatsapp pula. Then, saya rasa nak tidur. Saya buka la wayar earphone dari phone saya.. Tiba-tiba ada muzik dari phone tu. Seriously mula-mula jadi macam tu memang saya terkejut sangat tau. Saya kelip-kelip je tengok phone tu. Pelik. Takut pun ada. "aku tak on pun, macam mana muzik ni boleh play" hahaha.

Kadang-kadang tu sebelum on video YouTube, saya awal-awal dah off muzik dekat phone. Tapi still, bila saya buka wayar earphone sebelum tidur, muzik akan play. Haa tu agak scary la sebenarnya haha.

Tapi tak ada la rasa seram sangat sebab malas nak fikir yang bukan-bukan haha. Sebab nanti perasaan takut yang over tu lah sebenarnya yang membenarkan otak kita makin berimaginasi benda-benda yang menakutkan.

Hmm korang pernah alami tak apa yang saya pernah alami?

Post a Comment

6 Comments

  1. amboi tahu takut yer kakcik :) hihi lama ibu tak singgah sini kan.

    ReplyDelete
  2. Ahahaha Ain tak boleh tidur kalau bising even music. Tapi yg tu scary. Nak main a tuuu hehe

    ReplyDelete
  3. jg2.. ada yang memerati.. hahaha. enpon tu berantu tu kak cik...

    ReplyDelete
  4. haha. seram jgk kakchik.. huhu. dia main2 niiii. hehe

    ReplyDelete
  5. teringat masa part 1 degree, malam tu mai tidur awal, cerita ni dari dua orang roomate. lepas diorang tutup lampu, tiba2 phone mai kat atas meja berbunyi, diorang ingatkan ada orang call mai, yang katil depan tu datang lah kat meja mai sbb nk tlg angkat, memandangkan dorang faham dah mai tidur mati. terkejut dia sbb rupanya bkn org call, tp music playlist. terus dua2 tidur sbb ketakutan. hahaha, esoknya dorang cerita kat mai, mai pun peliklah ,dan sampai skrg kes tu menjadi misteri kami bertiga.hahahaha

    ReplyDelete
  6. dia nak bergurau senda la tu.. hehehe..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p