asyik sedu je, nak membesar ke?

by - January 08, 2017
Kalau bayi sedu, kita biasa cakap "biasalah baby. sedu tanda nak membesar la tu". 

Kalau baby dewasa sedu? Kalau orang dewasa yang dah cukup membesar dan mengembang (seperti saya) sedu, tandanya apa ya? Hahaha.

Saya biasa sedu lepas makan. Umi kata kalau kita sedu, tandanya kita ni kekurangan air dalam badan. Tapi kalau kita rasa kita dah cukup minum air tapi still juga sedu? Hmmm.. Anggap lah sedu itu nikmat yang Allah beri hehe. Sebab kekadang saya dah minum banyak air, tapi lepas makan still sedu juga. So, sabau jela.

asyik sedu je, nak membesar ke?
credit image: giphy.com
Kalau kita biarkan je sedu tanpa ada usaha nak hilangkan sedu tu.. lama kelamaan kita akan rasa nak sedu sendiri tau hahaha. Pernah tak rasa? Yela biasanya kalau sedu ni, cara nak hilangkannya adalah minum air tanpa bernafas (nak bernafas pun boleh). Nak biar kan aje pun takpe, sebab sedu akan hilang dengan sendirinya. Tapi kalau kita biar lama-lama, bila dia dah berhenti pun, kita still akan rasa nak sedu sendiri hahaha.

So, kalau sedu tu, minum je air banyak-banyak. Immediately sedu akan hilang. 

Sedu tau! Bukan sendu! Hahaha. Kbai!

asyik sedu je, nak membesar ke?
credit image : giphy.com

You May Also Like

3 comments

  1. nak membesar lagi agaknya...

    hihihi...

    singgah petang

    ReplyDelete
  2. Selalu org2 tua memang akan cam gitu kan. Sedu tu nak membesar. Hehe

    ReplyDelete
  3. Kalau baby sedu nak membesar...kalau orang dewasa sedu nak mengecil...eh...hihi...sedu tu nikmat..mungkin Allah nak ingatkan kita sesuatu...

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p