brim 2017 umi haritu tidak lulus, sekarang ni dah LULUS! - sayidahnapisahdotcom brim 2017 umi haritu tidak lulus, sekarang ni dah LULUS!
LightBlog

brim 2017 umi haritu tidak lulus, sekarang ni dah LULUS!

Saya ingat lagi haritu saya check status permohonan brim 2017 umi (my mom) TAK LULUS. Alasan tidak lulus? Sebab tak kemukakan pengesahan apa ntah, saya lupa. 

Then, beberapa hari yang lepas, abi ada beritahu.. pada sesiapa yang status tidak lulus haritu akan diproses semula. So, lepas tu saya pun check status brim umi and amazingly, status tertulis DALAM PROSES. Walhal haritu memang terang-terangan tulis TIDAK LULUS.

Then, tunggu la beberapa hari. Harini saya terdetik nak check status sebab ada nampak seorang blogger ni update entry tentang status brim beliau yang dah lulus dan duit brim dah masuk akaun. So, saya pun check la status brim umi. 

Dannn.. tak sangka, Alhamdulillah LULUS! Jumlah kelulusan - RM1200.

brim 2017 umi haritu tidak lulus, sekarang ni dah LULUS!
brim 2017 umi haritu tidak lulus, sekarang ni dah LULUS!
So, untuk bayaran pertama ni umi akan terima RM400. Nanti bulan Jun dan Ogos 2017 akan dapat lagi RM400. Alhamdulillah syukur umi (dan abi) dapat.

Haaa pada sesiapa yang haritu status brim 2017 tak lulus, cuba check lagi sekali kot-kot dah lulus hehe. Nah link untuk semak status permohonan brimhttps://ebr1m.hasil.gov.my/DefaultSemakanKeluar.aspx?m=s&y=2016.

Goodluck! daaaa~

Post a Comment

7 Comments

  1. Hi Ucing Tag Awak Sudi jawab Soalan Saya .

    http://ucingkadayan.blogspot.com/2017/03/sunshine-blogger-award-ucing-kadayan.html

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. kalau dah rezeki kan

    ReplyDelete
  3. Alhamdullilah.. rezeki tu.. btw kc yg comel awk ditag...

    http://ciklapunyabelog.blogspot.my/2017/03/the-sunshine-blog-award.html

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p