Sunshine Blogger Award Tagged by AirahSyahirah - sayidahnapisahdotcom Sunshine Blogger Award Tagged by AirahSyahirah
LightBlog

Sunshine Blogger Award Tagged by AirahSyahirah

Sebelum ni, saya ada jawab 11 soalan yang diberi oleh tiga blogger. Boleh baca di entri Sunshine Blogger Award Tagged by UcingKadayan, Cikla & Amysyeera. Then, I was tagged by pengkomen tegar di blog saya ni puan Airah, 22 y/o. Terima kasih airah tag saya ;)

Sunshine Blogger Award Tagged by Airah Syahirah


award
Sunshine Blogger Award
Here my answers bagi 11 soalan yang diutarakan oleh Airah. Lets!

1. Terangkan serba sedikit tentang diri awak.

Nama saya Sayidah Napisah. Dalam keluarga and most of people call me kakcik, kc, kaysee, kecik. I'm 24 y/o. Degree 4 years at UPM in Major Mathematics course. telah graduate bulan 10 lepas with CGPA 3.625. Zodiak LEO. Anak bongsu dari lima beradik. :)

2. Makanan yang paling sedap pernah awak makan. Masakan ibu tak dikira eh tu memang confirm sedap.

Antara makanan yang paling sedap saya pernah makan - teobokki cheese di Soopong. Seriously sedap. Saya jenis yang tekak Melayu, so bila saya kata sesuatu makanan Korea/asing sedap maksudnya sedap la tu hahaha. Recommended.

3. Hadiah yang paling awak impikan untuk dapat.

Kamera DLSR & kamera yang boleh print keluar gambar tu hehehhee. Dua benda ni antara yang paling saya teringin nak miliki.

4. Peristiwa yang tak dapat dilupakan seumur hidup.

My abi cry in front of me when we are alone. Kami dalam kereta at that time. Baru balik dari somewhere. Abi cerita something kat saya then abi mengalirkan air mata. Hingga saya ikut mengalirkan air mata sekali haha. That moment is so unforgottable one. Until now.

5. Barang yang awak suka kumpul.

Notabuku. Kalau pergi kedai buku or kedai biasa, mesti rasa nak ushar bahagian notebook. Lagi-lagi notebook yang kecil-kecil, comel-comel. Waduh waduhhh tergoda den. Then, kalau dah jatuh cinta sangat apalagi beli la! Hahaha. Ada juga yang saya dapat hadiah notebook sebab mereka tahu saya suka notebook. So sweet kan :P

6. 5 jenis barang yang wajib bawa sebelum keluar.

Handphone + powerbank + spectacle + purse + ...... 4 tu je kot yang memang WAJIB bawa haha.

7. Kenapa awak menceburi dunia blogging ni?

Saya buat blog sebab saya tengok kawan-kawan sekolah (FORM 5) saya buat haha. Macam seronok je, thats why saya buat blog sendiri. Belajar macam mana hiaskan blog sendiri. Chatbox, pasang lagu, header, freebies, tingkatkan follower. Semua tu gigih la cari dan belajar sendiri. Then, dah masuk ke alam dewasa ni cewahh. Bila dah masuk ke alam Universiti, niat tu dah lain. Niat saya blogging kerana Allah + pendapatan sampingan + because blogging is my passion.

8. Kenangan waktu kecil yang tak pernah lupa sampai sekarang.

Kena tampar dengan abi. Abi kata saya tak basuh pinggan. Padahal thats not my pinggan tau. Saya nafikan la. Then, maybe abi ingat saya menipu. Tu yang kena sebijik panggg! Hahaha apalagi saya menangis la kan. Touching wehhh padahal tu bukan pinggan aii pun =.= Kenapa tak boleh nak lupa? Sebab abi tak pernah pang saya, thats the first time and also the last time abi do that to me. Thats why la ingat sampai sekarang. Hehehe.

9. 5 rutin wajib yang awak akan buat setiap hari.

watch Youtube, buka blog, rendam air teh untuk umi, basuh pinggan, tonton drama/rancangan Korea.

10. Tempat yang paling seronok awak pernah pergi. kenapa?

Cherating? Tapi ingatan saya samar-samar tentang kenangan saya n family pergi situ sebab saya kecil lagi time tu haha. Seronok sangat sebab semua ahli family members ada, dapat tengok sunset kat pantai Cherating tu, main dengan pasir bila air laut surut, mandi laut, shopping

11. Kenapa awak singgah blog saya?

saya rasa first time saya singgah blog awak bila saya nak follow blog awak sebab awak antara penaja Giveaway/segmen. Well, saya memang suka join GA/segmen haha.
Then, next-next kali nya saya singgah blog awak sebab awak selalu singgah komen kat blog saya. Dari situ, saya dah familiar dengan awak & blog awak. Something yang paling saya
ingat tentang awak ialah.. even awak 22 y/o tapi awak dah kahwin hahaa.
Saya ni dah tua tak kahwin lagi :P

Done! ;)

Post a Comment

4 Comments

  1. Wahhh hebatnyaaa kak chik...major mathematics dgn cgpa lebih 3.6...tahniah sis! Saya pun peminat note book :)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum...mama dtg dr segmen yg sama...jom join segmen mama
    http://maszull.blogspot.my/2017/04/segmen-mama-nak-url-blog.html

    ReplyDelete
  3. ehehe comelnya award.. ada sunshine..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p