Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru! - sayidahnapisahdotcom Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru!
LightBlog

Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru!

Yeay yeay yeayyy finallyyyy~! Selama berblogging hampir 7 tahun, saya tak pernah tau minta khidmat orang untuk fully edit my blog. Saya hanya edit sendiri dan tanya-tanya, minta tunjuk ajar sikit dengan kawan blogger. Tapi kali ni, entah lah memang teringin sangat nak suruh yang pakar edit blog saya yang berterabur sebelum ni haha. 

Yelaa, ada duit lebih sikit hasil berblogging, apa salahnya kan berbelanja untuk cantikkan blog sendiri ye dak?

Sebelum tu, saya kena cari template blog yang berkenan di hati dulu baru proses peng-edit-an boleh berjalan. Serius laaa penat gilos cari template yang sesuai dan dekat dengan hati kita. Kekadang dah suka tapi ada je beberapa cacat cela yang kita tak berapa nak suka. Kekadang dah suka secara overall template blog tu, tapi ada satuuuu je part yang kita tak suka tu so terpaksa laa ketepikan dulu.

And setelah beberapa jam belek belek template di website yang menyediakan free responsive template (Gooyaabi templates), saya pun terpaut dekat satu template ni. Namanya - Emma Blogger Template. 

First saya suka sebab dia warna pink + putih ofcourse haha. Thats my top two favorite color. Kedua, ruang template ni 'besar'. Luas. Tak sakit mata. Then, susunan widget-widget dia saya suka. Kemas dan teratur. Tak semak. Dari segi blog speed pun, cepat juga loading. Tak ada sekat lama sangat. Ringan pun ringan. Selain tu, of course lah sebab dia responsive dan mesra SEO bagai. And finally sebab template ni bila kita mobile view, dia teratur dan lawa. Maksudnya tak ada la tak sekata macam template saya sebelum ni haha.


Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Baru! 


Saya guna khidmat blogger kreatif, Kak Maisarah (www.maisarahsidi.com) untuk buat header baru dan edit blog saya ni. Mula-mula tu saya ingat nak kak mai edit kan aje, tapi fikir balik eh alang-alang tu tukar lah sekali header kan. Baru la feel rumah baru gituwww haha.

Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru!
Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru! 

Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru!

Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru!

Header sayidahnapisahdotcom & Template Blog Berwajah Baru!

header blog
Header blog sayidahnapisahdotcom

Memang nak header ni simple pun. Simple, kemas dan pinky putih hahaha. 

So, overall kak mai charge RM35. Okay sangat la kan. Mungkin lepas ni saya tunggu berabad lagi untuk tukar new template blog ahaha. Sebab saya ni jenis yang sayang nak tukar template blog kalau ianya memang dah berkenan kat hati dan sesuai dengan jiwa.

Template blog sekarang ni memang saya suka. Mobile view dia cantik. SEO blog pun dah cun 93% tanpa diubah pun. PV UV blog pun tak ada lah menurun bagai selepas tukar kepada template ni. Earnings ads adsense pun maintain, cuma kelmarin jela jatuh sikit sebab baru tukar. Sekarang dah okay balik. So, overall alhamdulillah okay :)

Ohh, korang kalau nak guna khidmat kak mai, boleh contact beliau - 0125831965 (MaisarahSidi). Memang senang kerja dengan beliau hehe.

Okay itu sahaja. Harap korang pun suka la dengan template dan header baru saya ni haha. Daaa~ wassalam :)

Post a Comment

10 Comments

  1. cantikla kc....kemas dan teratur.....haishhh...menggoda sungguh hihi

    ReplyDelete
  2. wahhhh cantik2... mood nk berblog mesti lg best pasni

    ReplyDelete
  3. Cantik mobile view. Ngam ngam je :)

    ReplyDelete
  4. kenalah dengan perkembangan usia.

    saya pun ingat nak tanya Mai

    ReplyDelete
  5. soft pink + simple template = perfect combination lah kc 😍

    ReplyDelete
  6. Yeayyy template sama. Sama lak taste kita, hahaha. Geng2.

    ReplyDelete
  7. Wahhh kemahennn dah tuko baju baru ni.. nak raya la ni kan tuko baru... :)

    ReplyDelete
  8. cantik sungguh template baru nii..

    lebih kemas dan teratur. :)

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p