PEREMPUAN

by - June 22, 2017

Perempuan


PEREMPUAN
PEREMPUAN

Perempuan.

Dia menangis. Dia ketawa. Dia merungut. Dia membebel. Dia berduka. Dia sayang. Dia cinta. Emosi dan perempuan sahabat yang sangat karib. Susah hendak dipisahkan. Perempuan tu fragile. Memang ada perempuan nampak gagah luaran tapi dia tetap perempuan. Hatinya masih lembut. Hatinya masih sensitif.

Perempuan. 

Mudah suka. Mudah jatuh cinta. Sering sahaja dia tersilap percaturan hati. Fikirnya lelaki itu cinta, dia tunggu untuk sekian lama namun hanya hampa. Lelaki bagi mereka biasa tapi bagi perempuan setiap kata-kata manis, perbuatan baik, perhatian dan pujian itu tanda kau suka atau mungkin buat dia jatuh cinta.


-dari buku Oktober, terbitan Terfaktab

PEREMPUAN terfaktab
PEREMPUAN - buku Terfaktab
credit pic: Nik Afnan

saya nak sambung sikit lah dari atas tu hehe.


Perempuan. Ramai Kebanyakan lelaki tak faham perempuan. Perempuan sendiri pun tak faham diri mereka sendiri. Apatah lagi lelaki. Sebenarnya, lelaki cuba nak faham. Tapi bila sipi sipi nak faham, tak boleh. Error. Please try again. Jadi lelaki tak faham sampai ke sudah. Hmm tapi memang diakui. Perempuan adalah makhluk yang sukar difahami.

Perempuan. Mood tak menentu. Mood swings. Perubahan emosi. Jadi, hati-hati. Berjaga-jaga dengan permainan mood perempuan. Jangan dipandang sebelah mata. Jangan pandang enteng. Jangan dianak tiri kan. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak usik ketika perempuan moody buruk padahnya. Nak 'usik' boleh tapi kasi gentle.



Okay dah. Siapa nak sambung bercerita atau meluahkan rasa tentang kaum sejenis saya iaitu perempuan, boleh tulis di bahagian komen di bawah hahaha. 

K daaa~ wassalam :)

You May Also Like

2 comments

  1. Dua dua pun ada betulnya.. perempuan itu Dalam kelembutan tetapi dia sebenarnya lebih kuat Dari lelaki. Kalau tak masakan dia boleh melahirkan seorg lelaki, ye tak?

    ReplyDelete
  2. Perempuan
    Sentiasa memaafkan
    Tapi jangan trigger, nanti dia ingat balik setiap bait perkataan yang pernah kita ucapkan.

    P/S : Kaklong la tu XD

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p