akhirnya.. terpaksa melepaskan kau. goodbye! - sayidahnapisahdotcom akhirnya.. terpaksa melepaskan kau. goodbye!
LightBlog

akhirnya.. terpaksa melepaskan kau. goodbye!

Perghh tajuk entri. Tak boleh nak sinetron lagi ke sayidah? hahahha. Siapakah 'kau' yang saya maksudkan tu? Kenapa saya mengambil keputusan untuk melepaskan 'kau' ? Jeng jeng jengggg.

Sebenarnya dari haritu berkira-kira. Nak buang ke tak dari hidup atau nak simpan je. Nak delete ke tak dari hatiku atau teruskan sahaja. Mula-mula dia buat hal rasa boleh terima lagi sebab fikir dia beri benefit. Tapi lama-lama macam tak ada makna dah. So i made a decision to let you go.. Buat apa nak teruskan hubungan ni kalau dah tak ada hati kan.

akhirnya.. terpaksa melepaskan kau. goodbye!
akhirnya.. terpaksa melepaskan kau. goodbye!

Finally.. terpaksa melepaskan kau, Nuffnang.


Gotcha! hahaha.

akhirnya.. terpaksa melepaskan kau. goodbye!
akhirnya.. terpaksa melepaskan kau. goodbye!
Kenal tak Nuffnang? Haaa. For those who yang blogger memang familiar sangat la dengan Nuffnang ni. Yang bukan blogger maybe tak familiar. Nuffnang ni konsep dia basically.. kita letak iklan dia ke dalam blog. kalau ada orang klik iklan tu, kita dapat income gitchuw.


4 top reasons why saya buang Nuffnang ads from my blog...

1. Not mobile friendly
For your information, most of my visitors read my blog through mobile phones. And unfortunately, syarat untuk pasang Mobile Ads Nuffnang di blog haruslah set template jadi 'Not Mobile Friendly'. Dah lah mobile ads Nuff paling banyak contribute earnings. So.. susah la macam tu kan sebab sebaik-baiknya blog kena lah Mobile Friendly.

2. Makin kedekut
Sangat-sangat makin kedekut sekarang ni (dari segi CPUV & earnings)+ makin tak menguntungkan. Tak tahu la kenapa. Dulu-dulu okay je. Sekarang ni eventhough visitors blog tinggi pun, still earnings Nuff sikit je naik. Kekadang tak naik langsung. Hailaaa~

3. Makin tak betul
Kekadang ada nampak iklan baru Nuff muncul kat blog tapi CPUV kat akaun Nuff tak ada pun or lambat muncul. Kekadang tak boleh masuk akaun Nuff, kekadang statistik Nuff tetibe jadi kosong hilang semua, kekadang take too long to respond. Grrrrrr sangat rasa hahaha.

4. Nak fokus kat Innity instead of Nuffnang
Sebelum ni, blog saya ada tiga iklan yang utama - Google Adsense, Innity & Nuffnang. Adsense memang okay lah. No problem. Yang saya keliru adalah nak keep mana satu - Innity or Nuffnang? 

Keliru sebab kedua-dua earnings tersebut tidak memberangsangkan. Saya siap email Innity kata nak buang ads Innity dalam blog sebab earnings RM0 hahaa. Then, Innity dengan baik hatinya guide saya cara yang betul nak pasang iklan Innity dalam blog. Rupa-rupanya saya salah pasang sebelum ni, thats why earnings RM0 or kekadang lebih kurang RM0.02-RM0.20 je.


So, memandangkan sekarang saya dah pun tahu macam mana cara yang betul dan tepat untuk pasang Innity ads + lebih jelas tentang campaign Innity ads.. saya pun bertekad nak buang Nuff ads from my blog. Earnings Innity pun makin menunjukkan peningkatan positif since few days ago. Alhamdulillah.

So.. goodbye Nuffnang! Tapiii saya sempat la cashout dulu earnings Nuff hikhik.

nuffnang
cashout Nuffnang
nuffnang
cashout Nuffnang

Post a Comment

8 Comments

  1. perasan jugak perangai Nuffnang sekarang, so far baru pasang adsense dgn Nuffnang je. tu pon ciput aje. hai la..

    ReplyDelete
  2. nuffnang ni nak log on ke website dia pun selalu x leh. hampeh tul!

    ReplyDelete
  3. hadoi terkejut seketika ingat nak lepaskan siapa tadi.. Bonde pon sama dah lama tak ada nuffnang dan iklan dia dah merepek2 kadang tak sesuai dengan malay punya blog

    ReplyDelete
  4. Pertengahan tahun lepas akak pun dah buang nuffnang ni.tak de hasil langsung.Bulan 11 dah ada adsense akak try letak nuffnang bulan 12 akak cashout.setakat ni akak rasa ok le dengan nuffnang..cuma tak boleh masuk website dia guna pc..kena guna phone.tengok sikit hari lagi kalau buat kedekut dia lagi akak nak buang semula..Adsense memang tak de masalah.laju je naik cuma pelik sejak pasang adsense pageview teruk. sehari 8k je.Innity akak tak pernah try..tak reti nak apply sebenarnya..hahah..Susah ke nak pasang iklan dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada cerita saya apply innity macam mana kat entri sini: http://www.sayidahnapisah.com/2017/06/mencuba-nasib-apply-innity.html. susah ke tak nak pasang iklan dia tu.. senang je haha. cuma haritu salah pasang, lepastu pihak Innity point apa kesalahan saya dan saya pun dah betulkan :)

      Delete
  5. Huhuu dh bercerita ye dgn nuffnang. Aritu mama cash out nuff sampai skrg xdpt lagj

    ReplyDelete
  6. Nuff memang entah apa2.. makin pening dan krik krik saangat.. elokla tu lepaskan ia pergi..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p