Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira! - sayidahnapisahdotcom Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!
LightBlog

Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!

Special Gifts For Him | "Kalau lelaki sesuai bagi hadiah apa eh?", "birthday boyfriend aku makin dekat tapi aku masih keliru lagi nak beli apa untuk dia", "sempena Hari Bapa ingatkan nak beri something kepada ayah aku tapi tak tahu nak beri apa. tak tahu dia suka apa", "ulang tahun perkahwinan dah tak lama dah. teringin pula nak beri hadiah anniversary untuk suami. hadiah apa yang buat dia happy ye?", "nak buat surprise kat tunang tapi tak tahu nak bagi hadiah apa". Itu lah antara dilema yang melanda oleh setiap wanita bila nak beri hadiah pada orang lelaki. Saya faham. Nak cari hadiah untuk lelaki memang agak sukar sebab kadang-kadang taste mereka lain sikit. So, once again.. What kind of special presents for him that we can give? Hmm...


Gifts For Him? Kenalpasti Dulu Si Dia Bagaimana

Bagi kita perempuan, mungkin kita rasa lelaki ini complicated dan sukar diramal perasaannya bagaimana. Tapi bagi saya, tidaklah sesusah mana untuk ditawan dan dijinakkan. Tibaa haha. Maksud saya, kalau kita rasa nak bagi hadiah, jangan fikir terlalu dalam. Just take it easy.

Sebenarnya, depends pada seseorang lelaki itu macam mana. Lelaki itu jenis yang simple, jenis yang tak kisah hadiah apa pun asalkan si pemberi (pasangan/anak) happy, dia pun happy. Ataupun jenis yang cerewet, jenis yang ada beberapa kriteria yang dia kebiasaannya teliti dulu ketika membeli barang yang dia suka.

Kena lah tahu that 'small little' things so that kita pun senang nak kecilkan skop jenis hadiah. Bila dah ada small target barang yang kemungkinan dia suka, baru lah beli satu yang simple yet meaningful gift for him.
Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!
Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!

Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!


1. T-Shirts

Lelaki ni dia suka kalau kita beri hadiah yang dia boleh guna dalam kehidupan harian; such as pakaian. For example, baju tshirt. Yelah.. tshirt dan lelaki kan seperti soulmate haha. Kadang-kadang ada sesetengah orang lelaki yang suka memakai t-shirt sahaja pergi ke majlis perkahwinan kawan. Pada hari Raya Aidilfitri pun, hari pertama je para lelaki berkobar-kobar pakai baju Melayu. Hari raya kedua? Ketiga dan seterusnya? Pakai t-shirt je laa hahaha.

Sekarang ni semua boleh beli secara atas talian (online) kan? Baru baru ni saya ada jumpa satu amazing website which named Printcious. Kat situ macam macam item ada including t-shirts. Harganya pula berpatutan. Yang lagi best, boleh design sendiri!

Contohnya.. kita berkenan dengan design satu t-shirt tu. Then, kita boleh tulis something di t-shirt tu tau. Tulis lah apa-apa yang kelakar or a sweet wish for him.

Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!
Special Gifts For Him - T-shirts at Printcious!
2. Mugs

Couple mug. Sounds good, right? Pada suami isteri yang baru berkahwin atau yang nak menyambut anniversary with him, couple mug is one of the romantic gift that I love to recommend.

Nak lagi special? Couple mug with our own words or lovely pictures lagi best kan? Don't worry, you can do that at Printcious!
Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!
Special Gifts For Him - Mugs at Printcious!
3. Mousepads

Lelaki dan game sukar dipisahkan sepertimana sukarnya untuk memisahkan perempuan dan makanan. Tapi mungkin ada few boys/guys yang tak berapa ngam sangat dengan game. Mereka lebih suka surf internet or menghadap PC buat kerja pejabat atau assignments.

So.. they absolutely need mousepads from you girls/ladies!
mousepads printcious
Special Gifts For Him - mousepads at Printcious!
4. Canvas
5. Ceramic tiles



Salah satu  sifat lelaki ni adalah dia suka hadiah yang dia boleh simpan dan juga buat kenangan. Ataupun jenis hadiah yang dia boleh lihat dan sentuh, yang boleh dia letak di ruang meja/tempat kerja dia. Kadang kadang kita orang perempuan terlepas pandang atau tak faham bahawa itulah sentimental value yang lelaki mahu dalam sesebuah hadiah.

So, the perfect gifts for him are the beautiful canvas & sweet ceramic tiles! Canvas tu kita boleh gantung di dinding. Ceramic tiles tu pula ala ala macam frame boleh letak di atas meja.

You can buy it at Printcious. Gambar, design dan text semua kita boleh pilih sendiri.
Special Gifts For Him? 5 Hadiah Ini Pasti Membuatkan Si Dia Gembira!
Special Gifts For Him - canvas at Printcious!
ceramic tiles
Special Gifts For Him - ceramic tiles at Printcious!
Best kan barang dan gifts di Printcious?

Jika anda mencari souvenir gift idea for guests, lanyard atau magic mugs jangan lupa untuk menghubungi mereka. Mungkin anda ada sebarang acara harijadi atau perkahwinan? Birthday photobooth adalah salah satu cara untuk menceriakan suasana! Yeahh!

Printcious is also available in Singapore, Australia, Hong Kong, Canada, Philippines & Taiwan~ Let's!


Post a Comment

4 Comments

  1. saya prefer buku sebagai hadiah. tapi kalau dapat t-shirt pun ok.

    lelaki mungkin suka hadiah yang dia boleh pakai tiap hari. at least for me. hahah

    ReplyDelete
  2. ekslusif kan hadiah camgini. sendiri design. nampak cam limited edition gitu. nanti mak nak beli jugalah mugs tu untuk birthday mak (sendiri beli. sedih) nak tulis happy birthday ke 17 forever.

    ReplyDelete
  3. esp tshirt tu bukan diaorg jer yg happy, kita yg bagi pun happy bila dia pakai kannn

    ReplyDelete
  4. betul..pening tau kadang tu nak cari hadiah untuk lelaki..yg biasa berlegar dalam kepala, wallet, belt..good idea juga list yg KC bgi kat atas ni. K.fiezz pernah buat tahun lepas, masa bday en.suami, k.fiezz bagi jambangan coklat..haha..i know dia suka makan..haha

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p