Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah! - sayidahnapisahdotcom Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah!
LightBlog

Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah!

Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Lunch dah? Saya kejap lagiii hikhik. Okay ehemm.. Walaupun dah masuk hari kelima 2019, harapnya tak terlambat lah nak recap sikit performance keseluruhan blog pinky saya ni pada tahun lepas, 2018. Nak tahu juga la kan.. Apakah 10 entri/ artikel paling hot paling hangat orang cari dan baca di blog sayidahnapisah.com sepanjang 2018?
Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah!
Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah!  | image: Google


Ranking Top 10 Entri Blog Paling Hit Sepanjang 2018 di www.sayidahnapisah.com (melalui Google Analytics)!


1. RPK dan RSM JPJ | Cara Mudah Ingat dan Keterangan Lengkap (266,173 PV) [LINK]

2. Apa Itu Kemahiran Trengkas dan Kemahiran Menaip? (55,905 PV) [LINK]

3. Dua Marhalah Bersamaan Berapa Kilometer? (34,945 PV) [LINK]

4. Koleksi 20 Resepi Nasi Goreng Mudah dan Sedap (33,705 PV) [LINK]

5. 105 Instagram Story Template for Free (29,157 PV) [LINK]

6. Cara Lulus Test JPJ Kereta - Bahagian Litar (26,099 PV) [LINK]

7. hajat di hati nak buka akaun Maybank tapi tidak kesampaian (21,773 PV) [LINK]

8. Semakan BR1M 2018 | Cara Semak Status Permohonan BRIM (21,748 PV) [LINK]

9. Bolehkah niat puasa sunat dan puasa ganti digabungkan? (20,406 PV) [LINK]

10. Resepi Mi Kuah Tulang Pekat & Sedap (19,618 PV) [LINK]

*PV = PageViews
Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah!
Top 10 Entri/ Artikel Paling Hot 2018 di Blog Sayidah Napisah! 
*mana yang saya gariskan tu ada dah kat ranking sebelumnya

Takhta pertama telah berjaya diungguli oleh entri rpk rsm kereta for test JPJ. Ramai rupanya orang yang cari pasal rsm kereta dan rpk kereta. Oh, for your information, RPK means Rutin Pemeriksaan Kenderaan. RSM pula maksudnya Rutin Sebelum Memandu. Rutin rutin ni WAJIB dibuat sebelum memulakan ujian JPJ di litar mahupun di jalan raya.

Mungkin disebabkan time saya, RPK RSM ni baru 'diwujudkan'. Thats why ramai yang search (KOT) hahaha.

Tempat yang kedua pula tentang 'ilmu' kemahiran trengkas dan kemahiran menaip. Kebiasaannya term term ni kita akan jumpa time isi borang permohonan jawatan kosong kerajaan secara online. Tapi serius..! Time saya buat entri trengkas ni, tak sangka akan jadi hits tau. Saya update pun sebab nak tolong beberapa orang yang tanya saya berkaitan hal ini.

Dan mungkin sebab ramai yang macam saya - tak tahu dan tak faham apa yang dia nak bila ditanya tentang skill trengkas dan menaip kan, tu yang ramai duk search kat Google hahaha.

At the third place, entry about definisi 2 marhalah when convert to kilometer. Haa ni pun den tak sangka ramai yang cari haha. Tapi apa yang saya perasan, entri ni akan meletup letup bila tiba cuti raya or cuti sekolah or whatever cuti pun. Asal ada cuti umum atau cuti perayaan, mesti entri ni 'naik' jadi popular post.

Yang keempat! Well well my fav! Nasi goreng hahaha. Resepi nasi goreng mudah dan sedap haaa ramai sungguh yang minat macam saya juga. Ehh. Yela kan, kalau tengah tak ada mood makan atau tak berapa selera makan, nasi goreng lah one of the best food! Nak nasi goreng masak apa? Habaq mai ja. Ada kat koleksi resepi tu ha.

Instagram Story Template berjaya masuk ke top 5! Perghhh. Ramai rupanya suka 'main' benda ni. Tapi yang lawaknya kan, walaupun saya provide 105 template ig story, saya tak pernah buat pun kat ig story haha. Don't know. Bukan tak suka, cuma mungkin tak berapa rajin hee.

Tempat ke-6! Tudiaaa geng no. 1 juga ni. Ada kaitan dengan test JPJ. Entri cara lulus test jpj kereta bahagian litar yang memuatkan full complete step by step arahan dan the correct way to do all of litar section. Bahagian bukit, litar S, Z semua ada.

Tempat ketujuh jatuh kepadaaaaa cerita tragis ku semasa buat akaun Maybank! Hahaha. Entri ni lagi lah saya tak sangka boleh jadi carian ramai. Sebab.. Entri ni serius saya tak apply sangat teknik SEO bagai. Main buat je. Words pun tak banyak sangat sampai 500 patah perkataan.

Cuma mungkin ada word dalam entri tersebut yang menjadi keyword ramai orang cari kat Google + ramai yang nasib sama macam saya.. But luckily saya dapat buka le akaun Maybank keesokan hari saya buat entri tu. Tapi kesian mereka mereka yang mengadu di entri tu tak dapat nak buka akaun Maybank sebab makin strict :(

Entri semakan brim! Ada duk kat top 8. Entri ni memang saya berharap akan hits pun haha. So tak ada la surprise sangat but dalam masa yang sama, bersyukur ramai juga yang baca hehe.

Second last yang berjaya masuk carta! Entri tentang 'hukum' gabungkan niat puasa dan ganti. Means ramai yang macam saya.. Nak tahu boleh ke tidak kalau puasa sunat dan puasa ganti sekaligus. Confirm readers entri ni kebanyakannya adalah kaum Hawa kan hahaa.

Last but not least! Resepi jugekk! Hmm pelik campur kagum.. Ramai juga eh yang suka makanan mi kuah tulang hehe. Sebab saya tak berapa gemar haha.

Pheww~! Selesai sudaaahhh sesi 'throwback' 2018 versi entri blog. Versi lain? UV PV sepanjang 2018? Trafik blog 2018? Nak ke saya buat? Hahaha.

Kalau ada yang nak, saya buat. Kalau enggak ada...... Zzzz. Eh hahaha.

So.. Top entri blog anda pada tahun lepas kebanyakannya pasal apa? Meh la share sekali hehe. Mungkin dari situ, kita boleh detect kekuatan blog kita kan?

Okay daaa~ wassalam! :)


Post a Comment

8 Comments

  1. ala bestnya 😍 semoga blog sha meriah mcm blog awak hehehehe

    ReplyDelete
  2. Tahniah, Sayidah. Semoga pencapaian untuk 2019 ni lebih baik daripada pencapaian untuk tahun 2018.

    ReplyDelete
  3. Wahhh tahniah. harap saya pun dapat buat macam ni. wish u luck fo 2019

    http://www.sayidahnapisah.com/2019/01/top-10-entri-artikel-paling-hot-2018-di-blog.html

    ReplyDelete
  4. Tahniah..kagum tengok pv tinggi betul..segan kita

    ReplyDelete
  5. waaaah bagusnya hebat. akak hehehe hehehe.. PV pun hehehe.. haa gitula =P

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p