Sultan Pahang Kelima Mangkat di IJN (Sultan Ahmad Shah) - sayidahnapisahdotcom Sultan Pahang Kelima Mangkat di IJN (Sultan Ahmad Shah)
LightBlog

Sultan Pahang Kelima Mangkat di IJN (Sultan Ahmad Shah)

Sultan Pahang Kelima Mangkat (Sultan Ahmad Shah) | Pagi tadi abi tanya betul ke berita Sultan Pahang mangkat ni? Ada tersebar di whatsapp. Yelah kadang kadang berita viral orang meninggal dunia di wasep ni sekadar palsu. Saya pun tak pasti kesahihannya sebab takde heboh pula. Then, terjumpa kat twitter Sinar Harian 22 Mei 2019 bahawa "Sultan Ahmad Shah Al Musta'in Billah Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar. Sultan Pahang kelima dilapor kembali ke rahmatullah kira-kira pukul 9 pagi tadi - Istana Pahang".

Innalillahiwainnailaihiraji'un. Mari kita sedekahkan Al-Fatihah buat Almarhum~

Merafak Sembah Takziah kepada KDYMM Sultan Pahang, Kerabat Diraja Pahang dan seluruh rakyat Negeri Pahang Darul Makmur di atas kemangkatan Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta'in Billah Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri'ayatuddin Al-Mu'adzam Shah.
Sultan Pahang Kelima Mangkat
Sultan Pahang Kelima Mangkat

Sultan Pahang Kelima Mangkat (Sultan Ahmad Shah)


"KUANTAN 22 Mei - Paduka Ayahanda Sultan Haji Ahmad Shah mangkat pagi ini di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur. Kerajaan negeri dijangka membuat pengumuman rasmi mengenainya dalam masa terdekat." - Utusan Online

Akhbar Kosmo dan Harian Metro juga sudah mengesahkan berita kemangkatan ayahanda Sultan Pahang terkini adalah benar dan bukannya palsu.

Meninggal dunia dalam bulan Ramadhan dan jatuh pada hari Nuzul Al-Quran 1440H.. subhanallah.

Moga bekas Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah tergolong dalam kalangan mereka yang beriman dan dirahmati Allah di Akhirat sana Aamiin~


Post a Comment

2 Comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p