Blog sendiri ada pop up ads?! Dari mana datangnya?! - sayidahnapisahdotcom Blog sendiri ada pop up ads?! Dari mana datangnya?!
LightBlog

Blog sendiri ada pop up ads?! Dari mana datangnya?!

Blog sendiri ada pop up ads?! Dari mana datangnya?! | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Sebenarnya saya sedar benda ni dah berlaku sejak bulan lepas.. or dua bulan lepas? lebih kurang lah. Bila saya buka blog sendiri di handphone (through mobile), most of the times akan muncul pop up ads SSL getaway, tlgram, daily forex and redirect to page kosong?! What durrr?! Seriouslyyy.. dari mana datang pop up ads yang menganggu blog ku ini?!
Blog sendiri ada pop up ads
Blog sendiri ada pop up ads?!
Blog sendiri ada pop up ads
Blog sendiri ada pop up ads?!
Blog sendiri ada pop up ads
Blog sendiri ada pop up ads?!
Kalau 'buka' blog guna laptop, memang takde pun benda alah tu. Yang masalahnya bila buka guna phone. Dah la sekarang orang semua biasa guna smartphone je bila online. Nak Google, or nak ber-Facebook kebanyakkan dari kita mana nak guna lappy dah. Guna handphone je kann.

So, saya takut nanti pengunjung yang singgah ke blog saya jadi tak best lah bila ada popup ads. Nanti mereka ingat blog saya ni ada letak spam benda tak elok or link nak kaut keuntungan. Padahal NOOO! Saya sendiri tak tahu dari mana datangnya. SOBSOBSOBB.

Actually, saya paling tak suka blog yang ada popup popup ni. Gua panasss je tengok kalau ada blog yang suka muncul ads tiba tiba ni. eh,jangan salah faham. kalau jenis iklan yang boleh pangkah tu saya okay je. Ni jenis yang redirect to new tab lain banyak banyak hmph! Menganggu ketenteraman awam, ketenangan jiwa dan membunuh keterujaan membaca tahu dop?! Hahhaa.

Tapi bila blog sendiri yang kena pop up ads TANPA KERELAAN... huwaaa sedihhh. Sebab saya tahu ramai orang yang macam saya. yang tak suka pop up ads ni.

Serius rasa geram tau!

Tapi.. saya perasan bukan saya sorang je tau yang kena benda ni. Bila saya blogwalking guna phone, ada beberapa blog jadi macam saya juga. And I like WHUTTT? DARI MANA DIA DATANG? I don't know where did it came from?

Adakah sebab iklan Google Adsense? I don't think so.

Adakah sebab iklan Innity? Tak sure. Tapi saya ada buat 'eksperimen'. Saya buang iklan innity (untuk Mobile) yang jenis 'first view' and other few jenis iklan yang memungkinkan pop up ads tu berlaku.

But still... pop up ads tu masih ada. Hmmm..

Ada sebab lain ke?

Korang tahu?

Kalau sesiapa tahu dari mana 'punca' popup ads ni berlaku, boleh beri suggestion di bahagian komen tauu. I love to read it.

Till next time, daa~ wassalam! :)

Post a Comment

9 Comments

  1. Biasa pop ads tu bukan kita kena pasang ke? haa, ada hacker ke? 😰

    ReplyDelete
  2. Blog mama pun kena KC..selalunya bila klik view blog dari blogger

    ReplyDelete
  3. kat blog akak, ada ke KC?akak pun tak pasan plak pop up ads ni..nnti nak check la...

    ReplyDelete
  4. Blog saya pun macam ni juga. Risau gila. Sampai sekarang masih mencari punca benda ni dan cara untuk menyelesaikan masalah ni. Buat masa ni saya tukar je template untuk mobile ke dynamic view. Bila tukar ke dynamic view, takde dah masalah ni tapi tak berapa nak syok sebab tak sama dengan template on computer.

    ReplyDelete
  5. Boleh dikatakan hampir setiap kali nak buka blog Sayidah akan ada pop up tu. Kena tutup tab dan buka balik barulah x de.

    ReplyDelete
  6. sy x perasan pula kalau blog sy pun ada pop up ads nie.. better cek juga..

    ReplyDelete
  7. Tq KC for sharing. so far belum ada pop out lagi ;D

    ReplyDelete
  8. ooo...ingatkan i.explorer akak yang buat hal... masalah sejagat ye..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p