Abam Bocey meninggal dunia | "kenapa tak tunggu aku?" - Fad Bocey - sayidahnapisahdotcom

Breaking

Monday, February 10, 2020

Abam Bocey meninggal dunia | "kenapa tak tunggu aku?" - Fad Bocey

Abam Bocey meninggal dunia | Baru dapat berita 10 Februari 2020. Pelawak terkenal Malaysia (Maharaja Lawak) Abam Bocey Meninggal Dunia. Innalillahiwainnailaihirajiun. Nama sebenar Abam - Syed Umar Mokhtar B. Syed Mohd Redzuan. Moga beliau ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman dan dirahmati oleh Allah di sana. Aamiin. AL -FATIHAH~ Serius terkejut, tergamam, speechless, sedih.. bila tiba tiba saya dapat whatsapp dari keluarga tadi.. katanya Abam Bocey sudah ke rahmatullah. Allahu. Tiba tiba saja kan. Benar lah.. Kematian ni boleh terjadi bila bila masa saja. tak mengenal siapa, di mana, kenapa. Tapi.. saya tertanya juga.. Apakah punca Abam Bocey 'pergi'? Sakit kah beliau?
Abam Bocey meninggal dunia
Abam Bocey meninggal dunia

Sebab apa Abam Bocey meninggal dunia? Apa puncanya? Sakit kah?


“Katanya hanya demam dan sakit kepala biasa. Tapi...pagi tadi saya kejutkan untuk solat subuh, namun dia tak ada tindak balas daripada dia,” kata isteri Abam Bocey sambil menangis teresak-esak.

[VIDEO] Punca Abam Bocey Meninggal Dunia? Dalam Tidur? "kenapa kau pergi dulu bam?" - FAD Bocey


Fad Bocey yang tiada di Malaysia; post di instagram beliau dengan caption:

"Allahhuakbar, Allahhuakbar, Allahhuakbar, innalillahiwainnailaihirojiun.. kenapa kau pergi dulu bam? kenape tak tunggu aku, aku jauh ni, aku nk peluk cium kauuuuuuuuu"

Allahu sedih baca.

Ditambah dengan video di atas, sebak dada rasa. Mengalir air mata. Yelah sahabat yang dah dianggap seperti family meninggal dunia dan kita tak mampu nak tengok buat kali terakhir. Allahu :'(
abam bocey meninggal dunia
abam bocey meninggal dunia
Pagi tadi.. pakcu saya (seorang ustaz & selalu menguruskan, memandikan jenazah/mayat) share satu peringatan... "sampai ke petang ke nyawa aku pagi ni?"

Ini perkongsiannya...

Kongsi Pagi Nie
Ditulis oleh Ustazdin Alhaj

aduiii sedapnyaaa menggeliat tepi katil pagi-pagi ni.. malam tadi hujan.. sejukkk.. adoiii malasss jer rasanya..

alih-alih teringat! .. sampai ke petang ker nyawa aku pagi ni..

1. jiran saya . pagi-pagi sambil layan cucu.. tiba-tiba rebah.. terus 'padam'.

2. kes jiran jugak... pagi-pagi tawa-tawa sarapan kat warung dengan bini.. balik rumah .. rebahhh.. terus ke 'barzakh'.

3. waris beritahu .. ayah sempat sarapan.. masuk bilik air .. jatuh !! 'habis' kat situ juga..

4. batuk-batuk.. tadi dengar dia batuk kat bilik.. nie terus senyap.. rupanya itulah batuk terakhirnya.

5. start motor terus pergi keje.. on the way.. accident.. tu laa perjalanan terakhir dia di dunia.

sebahagian kisah !! bukti nyawa kita tak gerenti sampai sore.. wallahualam.
abam bocey meninggal dunia
abam bocey meninggal dunia
abam bocey meninggal dunia
abam bocey meninggal dunia

4 comments:

  1. ...إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ‎
    Mati itu pasti cuma bila dan bagaimana menjadi rahsia Allah..
    Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan diletakkan besama para solihin..

    ReplyDelete
  2. Memang terkejut betul kak sha bila terbaca pasal berita ini..

    ReplyDelete
  3. Kak PC tahu bila biras bagitau..terkejut.Allahu.Benarlah bila DIA mahu..itu yang berlaku.

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p