Trafik blog September 2020 pageviews (PV) 150K?! + dashboard blogger berwajah baru menguji....... - sayidahnapisahdotcom Trafik blog September 2020 pageviews (PV) 150K?! + dashboard blogger berwajah baru menguji.......
LightBlog

Trafik blog September 2020 pageviews (PV) 150K?! + dashboard blogger berwajah baru menguji.......

Trafik blog September 2020 pageviews (PV) 150K?! + dashboard blogger berwajah baru menguji....... Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! First of all, saya nak minta maaf pada yang sentiasa singgah blog saya yang comel seperti tuannya (hahaha) tapi saya tak selalu balas kunjungan. Minta maaf juga pada blogger yang ada ajak join giveaway/segmen on their blog tapi saya tak berkesempatan nak join atas sebab-sebab tertentu (salah satunya tiada mood untuk meng-update hehehe). Soryyy tau tau.


Second of all, thanksssss! Terima kasih pada mereka yang baca blog ni walaupun selalu sendu content nya kebelakangan ni hahaha. I will try my best to always update my blog for my dear readers yang setia acewahhh. Acah famous je kan ish ish..


Okay so finallyy.. back to the topic of the entry..


bagaimanakah trafik blog sayidahnapisah.com pada bulan lepas?


My blog's pageviews (PV) & unique visitors (UV) apecerr? Sihat ke tenat? Hahaha.


Dah lama kan tak buat tentang performance blog sendiri. Dulu kemain rajin update pasal ni kan. Sekarang krik krik krok krokkk.. hehee.


TRAFIK BLOG CHOCOLATE PINK Sayidah Napisah Bulan September 2020


*screenshot di bawah ini diambil pada pukul 8.35 pagi, 1 Oktober 2020*
trafik blog sayidah napisah pageviews
trafik blog sayidah napisah pageviews
Pageviews (PV) (from statistic dashboard blogger): 156,425

trafik blog sayidah napisah pageviews
trafik blog sayidah napisah pageviews from google analytics

Pageviews (PV) (from Google Analytics, GA): 102,727
Unique visitors (UV): 29,386
Bounce rate (BR): 0.99%

Terkezutt wehh sikit giloss bounce rate blog! tak tahu nak happy ke nak sedih ni. Pernah dengar kalau sikit sangat tak elok juga. hmmm lantok le hahaha. Yang penting the pageviews! Alhamdulillah more than 150K walaupun blog sentiasa diabaikan.. sobsobb sorryyy my blog!

DASHBOARD BLOGGER BERWAJAH BARU.. APA PERASAAN?


Sejujurnya saya suka sangat dengan 'wajah' blogger yang lama (classic) mungkin sebab dah biasa + menyenangkan.. tapi yang baru ni pun okay juga walaupun ada part yang menyakitkan hati hahaha.

Dia macam campur campur tau. Ada beberapa feature yang saya lebih suka sebelum ni tapi ada most features saya lebih suka yang sekarang.

Masa mula mula dulu nak biasakan wajah dashboard yang baru memang menguji kesabaran, ketabahan dan kerajinan den! Haha. Contoh macam add caption picture tu kan.. YA ALLAHH MEMANG MENGUJIII YEW!

Saya jenis yang WAJIB letak semua benda kat setiap gambar di entri - caption, alt text, title text (sebab semua ni bagus untuk SEO blog jika diisi).. Yang dashboard baru ni kalau nak add caption, kena highlight/padam text 'add a caption' baru lah taip apa yang kita nak. Macam yang sebelum ni.. kita klik je 'add a caption', boleh terus taip.. no need to delete dah.

Okay mungkin ada yang faham, ada yang tak faham maksud saya di atas ni. haha takpe yang tahu je tahu the struggle bila ada gambar banyak banyak dalam sesuatu entri.

Tapi yang lain okay je.. best je. Lebih kemas, teratur dan efisen mungkin. Cuma nak kena take time untuk biasakan. Bila dah biasa, boleh le laju laju siap entri. Bila tak biasa tu yang ambil masa, end up malas nak update hahaha. Alasannn kan!

Thats all!

Till next time, daa~ wassalam! :)

Post a Comment

7 Comments

  1. cantik theme color ni. template pun kemas. semoga terus sukses dalam dunia blogging :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah sayidah... blog akak pun BR tu rendah aduhaiiii nak buat macam mana la...

    ReplyDelete
  3. wahh tahniah!!! Cik TK pun tak faham gak pasal BR tu

    ReplyDelete
  4. tak suka la interface baru. Kalau buat review memang renyah sangat

    ReplyDelete
  5. kak pip pula suka dgn dashboard yg baru ni.
    lebih mesra berbanding yg dulu.
    ni pendapat peribadi je lah. hehe.
    apapun semoga terus sukses dgn blog ya kak cik.

    ReplyDelete
  6. mmg susah la nak suka. mama tak suka dashboard baru ni huhuu

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p