Hukum Berdoa Supaya Seseorang Jadi Jodoh Kita

by - August 20, 2015

Hukum Berdoa Supaya Seseorang Jadi Jodoh Kita

-Ustaz Azhar Idrus


jodoh
credit : alia-ali-ahmad.blogspot.com



Soalan : Saya masih muda, masih belajar. Boleh tak saya mendoakan saya dipertemukan dengan seseorang yang saya kenali dan saya selalu menyebut namanya dalam doa?

Jawapan : Boleh. Tiada masalah. Yang tidak bolehnya kita mendoakan bini orang nikah dengan kita. Takleh la. Orang yang haram, tak boleh. 

Tapi kalau kita minat dengan seseorang perempuan, kita boleh berdoa walaupun dia duduk jauh nun. Dia pelakon Hollywood sekarang. Dia boleh berdoa. Sebab apa? Berdoa supaya dia menjadi isteri kita. Jadi isteri ni halal ke haram? Halal? Boleh, takde masalah.

Belum tentu Tuhan makbul, Tapi doa kamu tidak salah. 

Jangan minta perkara haram contohnya : "Ya Allah jadikan lah Raihan ni cerai dengan lakinya tok bilal tu. Biar dia nikah dengan aku pula. Lama dah aku geram dengan dia." Haaa tu tidak boleh laa.

Haa pahe dop? :)


You May Also Like

6 comments

  1. hehe. doa yang bebaik. inshaAllah, Allah S.W.T akan makbulkan. inshaAllah. ;)

    morning idah :)
    PG singgah melawat awal pagi dan $$$ kat sini. hehe.

    ReplyDelete
  2. heheh...jangan doa minta pempuan lain kena cerai sebb nakkan laki tu..awas kaysiee

    ReplyDelete
  3. paheeee hehehe.. okay..
    boleh doa so that Yoon DooJoon masuk Islam than kami
    boleh kawen..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p