tarikh sebenar Hari Ibu & Hari Bapa - sayidahnapisahdotcom tarikh sebenar Hari Ibu & Hari Bapa
LightBlog

tarikh sebenar Hari Ibu & Hari Bapa

11 Mei yang lepas, kakyong saya wish Selamat Hari Ibu di group whatsapp. Saya dah pelik "aikk, harini ke hari ibu? Macam bukan je. Tapi kalau bukan, bila?".


tarikh sebenar Hari Ibu & Hari Bapa


tarikh hari ibu

Mesti ramai yang confuse kan bila sebenarnya hari ibu ni. Kang wish pada hari yang salah buat malu je haha. Then, abangder beritahu actually.. tarikh sambutan Hari Ibu adalah pada hari Ahad minggu kedua setiap bulan May. Sunday 2nd week every May pada tahun ni jatuh pada 14 Mei 2017. Sooo esok lah Hari Ibu nye haha. Jangan lupa wish ye pada mak ibu umi omma mommy kita yang susah payah penat lelah melahirkan kita dan membesarkan kita. 

Hari Bapa pula bila tarikhnya? Sambutan Hari Bapa adalah pada setiap hari Ahad minggu kedua bulan June. Means, 18 Jun 2017 lah kita wish Happy Father's Day kat ayah bapa abi abuya daddy kita. 


Boleh atau tak sambut Hari Ibu & Hari Bapa?


Oh.. mesti ada yang takut-takut atau masih was was lagi boleh ke tak sambut Mother's Day & Father's Day ni kan? Its okay. Boleh baca jawapan dari Fatwa Malaysia berkenaan dengan Hukum Sambutan Hari Ibu di SINI


Ada sesetengah orang mungkin rasa "alaaa tak penting pun hari ibu hari ayah ni. Setiap hari adalah hari ibu. Everyday is hari bapa. Tak payah wish lah". Helloo awak..

Yeap, memang tak wajib pun nak wish. Tapi apa salahnya kita raikan dan wish Selamat Hari Ibu / Selamat Hari Bapa kepada parents kita? At least bila kita wish tu, mereka rasa dihargai dan happy. Happy lah anak ingat dia. Don't be surprised tau.. dengan hanya satu line wish mampu buat parents kita senyum sepanjang hari. Siapa dapat pahala? Kitaa juga. 

So, save the date! And give them hadiah or bunga ke or hugs ke or card ke. Moga dengan hadiah yang tak seberapa tu dapat membalas 0.00001% jasa mereka pada kita.

Nak bagi hadiah apa? Saya ada suggestion! Beri lah hadiah biobax ;)

Yelaa mak ayah kita kan makin lanjut usia. Mesti ada sakit-sakit belakang/lutut/pinggang/kaki/tangan/betis/sakit sendi/kepala, lenguh-lenguh badan, kebas-kebas kaki, gout, cramp. Dengan spray & sapu minyak Biobax ni, inshaaAllah dapat melegakan dan menyembuhkan sakit-sakit tersebut. Umi saya selalu guna kalau mengalami sakit kepala or sakit belakang or kebas kaki tangan or sakit dada or badan masuk angin or kaki kejang. Memang banyak membantu. Sangat berkesan!

hadiah
Biobax Cool Theraphy - boleh beri hadiah pada Hari Ibu & Hari Bapa

hadiah hari ibu
umi saya pengguna tegar Biobax ni :)

testimoni biobax
penawar sakit belakang/tulang pinggul

penawar sakit tapak kaki
boleh beri hadiah Biobax pada hari ibu untuk legakan sakit tapak kaki mak
So, boleh lah beri hadiah Biobax ni pada mak ayah sempena Hari Ibu and Hari Bapa ni. 

Kat mana nak beli ? Boleh order kat saya, whatsapp/contact je 0172008642 (Sayidah). 

Okay itu sahaja. Don't forget to wish tau pada mereka yang bergelar ibu dan ayah di dunia ni pada Hari Ibu & Hari Bapa nanti! Adios!



Post a Comment

8 Comments

  1. selamat hari ibu bapa (^_^).

    ReplyDelete
  2. Ada yg ckp hari ibu 15hb.. konfius betul tarikh sbnr.. hihihi

    ReplyDelete
  3. Wah promisi hari ibu belikan Biobax.. terbaik.

    Ps. Kirimkan salam kat membe2 afb. (Wayne Harraz)

    ReplyDelete
  4. aaaa terwish mak hari ni plak hehe.. takpe esok wish lain.. tapi hari2 pun hari ibu =)

    ReplyDelete
  5. Saya pun confius juga. Hari-hari tengok orang wish hari ibu. Tarikh sebenar tak tahu bila.

    ReplyDelete
  6. Waa sempat promote hehe airah pun berminat dengan biobax ni tngu ada duit dlu

    ReplyDelete
  7. Actually bagi kami seisi keluarga, setiap hari adalah hari ibu atau bapa. Sebab setiap hari kami wish antara satu sama lain termasuk anak2. Jika berkesempatan, kami share gifts so lebih "surprise" dari biasa..

    ReplyDelete
  8. Actually bagi kami seisi keluarga, setiap hari adalah hari ibu atau bapa. Sebab setiap hari kami wish antara satu sama lain termasuk anak2. Jika berkesempatan, kami share gifts so lebih "surprise" dari biasa..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p