SINOPSIS DAN PELAKON CIK CINDERELLA DAN ENCIK TENGKU - sayidahnapisahdotcom SINOPSIS DAN PELAKON CIK CINDERELLA DAN ENCIK TENGKU
LightBlog

SINOPSIS DAN PELAKON CIK CINDERELLA DAN ENCIK TENGKU

SINOPSIS DAN PELAKON CIK CINDERELLA DAN ENCIK TENGKU




Sinopsis Cik Cinderella dan Encik Tengku


Sinopsis Cik Cinderella dan Encik Tengku
Sinopsis Cik Cenderella dan Encik Tengku

Nama aku PUTERI NURAISHA. Aku ada mak tiri dan seorang kakak tiri. Biasalah, mana ada mak tiri yang baik. Nama kakak tiri aku Sha. Jahat gila. Orang gila pun tak jahat macam dia. Dia tak sukakan aku, Jadi, ada sebab ke aku nak suka dia? Kirim salam!

Dalam hidup aku ada seorang lelaki yang paling aku tidak suka. Nama dia Ashraf. Tapi arwah ibu cukup suka dengan dia sehinggakan dia suruh aku kahwin dengan Ashraf.
Apa yang jadi masalahnya, aku jatuh cinta dengan seorang lelaki. Nama dia Daniel. Opsss, TENGKU DANIEL. Orangnya segak gila. Kata Jee kawan baik aku, kalau dia dapat kahwin dengan Daniel, setahun tak makan pun dia sanggup. Cerdik sungguh!
Tapi kan, suatu hari tu Daniel beri aku sejambak bunga. Dia cakap dia kutip sebab ada lori bunga dari Cameron Highlands terbalik. Tak percayalah…
Dan dia hantar SMS…
Babe (Dia panggil aku babe.)
Ya sayang (Aku panggil dia sayang.)
Lunch sama (Dia ajak.)
Okey (Aku nak.)
Kat mana (Dia tanya.)
Ayam Penyet Kelana Jaya ( Dalam kepala ingat tempat tu saja.)
Okey cantikkk… (Dia setuju.)
Ya, semuanya cantik belaka. Indah belaka. Tapi selepas itu, semuanya menjadi amat sukar. Aku tidak mampu menolak amanat arwah ibu dan aku juga tidak boleh lupakan cinta aku terhadap Daniel.

Siapa yang bakal aku pilih antara Ashraf dan Daniel?
credit to : www.karyaseni.my
SINOPSIS DAN PELAKON CIK CINDERELLA DAN ENCIK TENGKU
Novel CIK CINDERELLA DAN ENCIK TENGKU


Para Pelakon Cik Cinderella dan Encik Tengku



SINOPSIS DAN PELAKON CIK CINDERELLA DAN ENCIK TENGKU
Zahirah Macwilson & Shukri Yahaya

Saya tak pernah lagi tengok cerita Cik Cenderella dan Encik Tengku ni. Tapi novel dia saya dah baca. Novel Cik Cenderella dan Encik Tengku ni best. Jalan cerita menarik. Gaya olah ayat pun best. Mana tak nya penulis novel Cik Cenderella dan Encik Tengku ialah best seller Novel Cik Bunga dan Encik Sombong. Novel Cik Bunga tu pun best gilos! Saya suka cara penulisan penulis novel Cik Cenderella dan Encik Tengku ni, Airisz. Memang best!

Khabarnya, drama Cik Cenderella dan Encik Tengku ni best dan menarik. Kata kawan-kawan saya laa, mereka minat tengok drama ni sebab best. Saya pula tak boleh nak komen lelebih sebab tak tengok lagi. Lepas final exam la saya sedut drama Cik Cenderella dan Encik Tengku ni daripada kawan hahhaa.

Selamat menonton drama Cik Cenderella dan Encik Tengku ! :)


Post a Comment

1 Comments

  1. Kenapa kita masih ambli pelakon pekong dari Singapura yang tak ada talent pun lakonan Shah Iskandar dalam drama ini sunggoh pekong pelakon Malaysia lagi bagus dari dia itu pun tuan director masih nak panggil orang Singapura belakon.

    Apa dah tak ada pelakon lain dari Malaysia di antara beratus pelakon dari Malaysia yang tak dapat kerja oleh keraa di ceroboh oleh pelakon dari Singapura ini sampai nak kena panggil pelakon Singapura berlakon dah lah tu kena bayar lebeh mahal dari pelakon Malaysia apa in negri Malaysia dah tak ada system lagi

    Beratus Pelakon dari Malaysia nak berlakon kenapa tak di beri pulang untuk berlakon dalam drama ini ? Kenapa nak panggil pelakon Singapura ?

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p