mencari kelainan kali ni oh baju Raya 2017 ku! - sayidahnapisahdotcom mencari kelainan kali ni oh baju Raya 2017 ku!
LightBlog

mencari kelainan kali ni oh baju Raya 2017 ku!

Saya teringin dan berazam nak pakai baju Raya kali ni, tahun 2017, yang agak moden yezzah! Sebab sebelum-sebelum ni, setiap kali Raya mesti saya gigih pakai baju kurung biasa. Tak kisah la hari raya pertama or kedua or ketiga, mesti setia dengan baju kurung haha. Tak ada kelainan langsung. Tak ada pun baju kurung moden atau gaya moden blouse + kain/palazzo ke. Tahun lepas laa lain sikit hari kedua saya pakai jubah warna biru haha. So, saya nak Raya tahun ni ada kelainan sikit. 


apakah kelainan baju Raya 2017 ku kali ni?


Nak pakai kain (skirt) bercorak batik dan pasangkannya dengan baju jenis ber-style look gituww. Skirt tu pula saya lebih suka yang jenis duyung tu hahaha. Nama specific nye - mermaid skirt. Sebab saya nampak kurus bila pakai mermaid skirt hahaha. Makanya sekarang ni, kalau nak cari skirt, memang saya utamakan yang jenis cutting sebegitu.

Dari segi warna tema untuk Raya kali ni, saya prefer warna lembut/pastel seperti warna pink lembut, biru cair, purple lembut.

Alkisah, semalam saya dengan sengajanya pergi ke website Lazada, bahagian Raya Fashion (http://www.lazada.com.my/riang-ria-raya-fashion/), semangat mencari mana yang berkenan haha. So, hasil pencarian yang sangat menyeksakan (sebab semua lawa lawa cun cun arghhh), saya pilih dua outfit ni:


1. AQXLAZADA Fishtail Top Dusty Pink axl17001a
2. Aqeela Muslimah Wear Mermaid Skirt Peach Batik as36b


mencari kelainan kali ni oh baju Raya 2017

mencari kelainan kali ni oh baju Raya 2017

Haaa cantik kan kan kannnnnnn! Hahahaha. Memang my taste laa dua pakaian di atas ni.

Korang kalau nak ushar atau nak beli untuk Raya ni, jom la ke Lazada. Sebab sekarang ni Lazada dengan bertemakan Marhaban Ya Ramadhan Nikmat Dikongsi Bersama mengadakan Riang Ria Raya sale (http://www.lazada.com.my/riang-ria-raya/) that will take place from May 19 to 30 June (where you can find special discounts up to 90%!).

Selamat me-rambang mata! Hahaha. Daaa~ wassalam :)

Post a Comment

6 Comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p