kalau rindu, nak luahkan atau pendam? - sayidahnapisahdotcom kalau rindu, nak luahkan atau pendam?
LightBlog

kalau rindu, nak luahkan atau pendam?

perasaan rindu pada seseorang itu biasa la kan. bila perasaan rindu tu kita rasa pada seseorang itu..normal. Cuma..adakah harus diluah..atau pendamkan sahaja?

kalau perasaan rindu muncul, nak buat apa?

kalau perasaan rindu muncul, nak luahkan atau pendam?
bila perasaan rindu muncul....
credit foto to: 8tracks.com

okay ada sesiapa nak jawab persoalan di atas? okay tak ada. hmmm kalau kita rindu pada seseorang, what we should do? kalau rindu bertandang pada seseorang, apa yang harus dilakukan untuk membuang rindu tu? ***i mean seseorang tu in terms of berlainan jantina dengan kita. tak kisah la dah kahwin mahupun belum. crush ataupun kekasih hehe.

saya pun tiada jawapan yang tepat bagi persoalan tersebut. rasa rindu ni biasa muncul bila kita berjauhan dengan orang tu. rindu bila dah lama tak jumpa. rindu bila dah lama tak berborak. rindu bila tidak meluangkan masa bersama. rindu nak buat perkara sama sama dengan seseorang tu. rindu nak bercanda gurau. rindu nak .....rindu lah segala-galanya kan.

perasaan diri muncul, apa harus buat
terjebak dalam perasaan rindu...
credit foto to : anggaaap.wordpress.com



ada orang lebih suka untuk luahkan rasa rindu tu. ada orang yang lebih suka untuk express kata-kata rindu secara direct pada orang yang dia rindu. ada pula orang yang lebih suka untuk memendam rasa rindu tu dalam-dalam biar tiada seorang pun yang tahu. ada orang yang takut takut nak luahkan rasa rindu dia. 

ada orang memang jenis perahsia memang takkan never luahkan rasa rindu by words. mungkin jenis perahsia dan pemendam akan express kan rasa rindu dia by action. biasa jenis ni orang lelaki la kan haha. orang kataa..lelaki ni lebih suka express kan rasa sayang dan rindu dengan perlakuan, bukan dengan perkataan. tapi haaa tu lah yang susahnya haha. sebab...kalau perempuan, mereka lebih suka express rindu mereka dengan kata kata. dan juga lebih suka kalau lelaki membalas kata kata rindu mereka tu. ngade kan perempuan ni (terasa aku) hahaha. 

tapi ada juga yang sebaliknya tau. ada yang jenis lelaki romantik habis, memang akan luahkan rasa rindu dia setiap masa pada wanita yang dia sayangi. lahai bahagia juga dapat lelaki romantik macam ni kan hehe. ada juga jenis perempuan yang tak suka benda cheesy geli geliman ni so dia takkan express rindu dia secara terang terangan. dia akan express dengan cara lain.

tapi bak kata seseorang lah.."kalau rindu pun, boleh buat apa?". hmmm betul jugak kata dia tu.

tapi nak jugak rindu! kan. haha. 
kalau rindu, serahkan lah pada Allah. doa pada Allah. itu lebih baik kan inshaaAllah :)

"Kalau rindukan seseorang, baca Al-Fatihah sambil tangan di dada.Dan berzikir kepada Allah dengan niat semoga dia merasai rindu kita padanya"-Ustaz Don Daniyal

eh eh jap..korang pernah dengar tak? 

ada orang kata..kalau kita rindu orang tu..maksudnya pada masa yang sama orang tu rindu kita juga sebenarnya.
ada orang kata pulaa.. kalau bulu mata kanan jatuh..maksudnya ada orang sedang rindukan kita.
ada juga orang kata...kalau kita mimpi orang tu...maksudnya orang tu sedang merindui kita. 

betulkah?

tapi kalau kita mimpi hantu macam mana? hantu tu tengah rindu kita ke? hahaha. kbai :P


Post a Comment

6 Comments

  1. salam, rindu betul boleh doa moga moga dia baik baik saja.
    mungkin tercetus idea untuk menulis kan

    ReplyDelete
  2. sabar yee.. moga dia tahu awak tengah rindu dia..

    ReplyDelete
  3. Hehhee kalau rindu ku sebut namamu kc hehe..Kka lya lau rindu arwah nenek sellau aur mata menitik..al fatihah buat arwah .

    ReplyDelete
  4. mr.asbenn aida x romantik.
    tak pernah kot ckp rindu.
    sejak bercinta hingga la skang da anak tiga hu hu hu...

    ReplyDelete
  5. rindu tu tak terucap dan x terluah dgn kata2..sampaikan rindu tu melalui Alfatihah..insyaallah pasti sampai..malah akn lebih kuat rasanya nti..

    ReplyDelete
  6. harihari saya rindukan dia.. Dalam pada masa yg sama, saya doakan utk dia, semoga dia juga ada perasaan rindu seperti saya.. Tapi betul ke, bila kita rindukan seseorang, dia rindukan kita
    jugaaa? hm harap betul.

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p