kotak iklan adsense kosong..bagaimana cara nak selesaikan? - sayidahnapisahdotcom kotak iklan adsense kosong..bagaimana cara nak selesaikan?
LightBlog

kotak iklan adsense kosong..bagaimana cara nak selesaikan?

Assalamualaikum! Bismillahhhhhhh. Fuhhhhhh! Haa debauu debau den nak cerita tentang adsense ni hahaha. Sebab tak expert sangat bab bab adseng ni. Tapi saya just share apa yang saya tahu dan saya pernah buat satu ketika dulu bila kotak iklan adsense kosog di blog saya. Alkisah dulu dulu.. saya sangat menagih kasih akan si adsense ni. Tapi asyik kena reject sampai satu tahap rasa nak move on je. Yeee frust tertonggeng tonggeng setiap kali kena reject. Boleh baca kat SINI untuk tahu betapa frustnya saya time tu. Tapi tapiii.. blogger-blogger EFG ada yang suruh saya berusaha lagi sampai dapat & ada sifu-sifu Adsense yang tolong saya. So.. saya pun usaha lah lagi. Dan lagi dan lagi. Dan ada satu hari tu.. expert tentang Adsense ni, Kak Sha (www.nurulshahira.com) bagi satu cara penyelesaian untuk blogger yang kotak iklan Adsense kosong di blog mereka.. Tapi saya tak terus buat ikut cara kak sha time tu sebab ada kerja. Lepastu asyik lupa je nak buat. Disebabkan frust asyik kena disapprove je dengan Adsense & tak tahu mana yang silapnya.. saya pun fikir la apa laa yang aku tak buat lagi ni. Then saya teringat cara yang Kak Sha suggest tu. Saya pun cuba lah try. Ermm... Apa solusinya?

Cara Selesaikan Masalah Kotak Iklan Adsense Kosong

kotak iklan adsense kosong..bagaimana cara nak selesaikan?
kotak iklan adsense kosong..bagaimana cara nak selesaikan?
1. Sign in akaun Google Adsense (www.google.com/adsense/)

2. Klik My ads > Other products > Upgrade now > Isi URL blog domain (contoh: www.sayidahnapisah.com)

kotak iklan adsense kosong..bagaimana cara nak selesaikan?
**abaikan content other products saya**
3. Apply lagi sekali adsense. Then, tunggu email dari Adsense.


Saya cuba cara Kak Sha ni. Dan alhamdulillah beberapa hari lepastu saya terima email dari Adsense menyatakan application saya diluluskan. Approve! Tapi kena tunggu beberapa hari selepas terima email tu untuk kotak iklan Adsense muncul di blog.

Maybe..saya buat akaun Adsense ni dan apply Adsense untuk kali pertama apabila saya masih lagi tiada domain. Masa tu saya still guna URL memburucintamu.blogspot.com. Dan bila saya dah ada domain sendiri, sayidahnapisah.com.. mungkin ada problem sikit. Tu sebab bila saya isi URL domain baru saya di bahagian other products Adsense tu..baru lah okay. Baru lah application Adsense saya diluluskan. Syukur..

Saya rasa macam tak percaya je bila dah berjaya dapatkan Adsense. Rasa seronok sangat tengok iklan Adsense dekat blog sendiri. Sebelum ni asyik tengok iklan Adsense kat blog orang je. Ni ada tertempek 4 kotak iklan Adsense dekat blog sendiri. Rasa macammm.. rasa.. ermmm bagaikan mimpi! Acewah hahaha.

Dan dengan itu, tercapai lah antara salah satu azam 2016 saya. Ye..salah satu azam 2016 saya adalah nak ada Adsense. Hehehe. Nak tahu apa lagi azam 2016 saya yang lain? Boleh baca kat SINI.

Okay lah itu sahaja perkongsian saya tentang Adsense so far. Moga bermanfaat!
Wassalam :)

Post a Comment

16 Comments

  1. singgah sini...
    masih belum ada domain sendiri lagi...
    insyaÁllah coming soon.. :)

    ReplyDelete
  2. Hi dah lega rasanya dah ada iklan adsense (>_<).tengok blog ni ,muka dah ada senyum.hehehe..

    ReplyDelete
  3. saya punya hosted account..tak taulah samada boleh letak iklan adsense ke belum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhh..tak silap saya..saya pun hosted account hehee

      Delete
  4. dah klik dekat adsense, tak keluar pun upgrade now? erks..nak juga tanya, kenapa dekat blog versi desktop tak kuar iklan tapi versi mobile ada pulak..hmm..nape ek?

    www.ceritaejoy.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah klik other products tu? ada tak tempat kosong untuk letak URL blog kat bhgian other products?

      erks..nak try jawab.hmm maksudnya kat blog guna PC takde iklan adseng tapi bila dalam mobile ada ye? abg ejoy guna ads responsive ka?

      Delete
    2. kalau kita buka blog guna komputer, iklan tak keluar. tapi kalau bukak guna handphone, iklan menari-nari..erks..nape ek?

      Delete
    3. yeke abg ejoy? alooo tak tahu laa awat macam tu. ce tanya expert adseng hahaha

      Delete
    4. hehehe..yeker? ok2..nak minta tolong ajarkan cara buat iklan yang ada tulis new kat atas tu boleh? email eh..kat haffizuliskandar@gmail.com..hehehe

      Delete
  5. Alhamdulillah tahniah...kak PC masih ditolak oleh adsense la..hihi..xpe cuba lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke kak.. cuba lagiii chaiyok2! hehehe. saya doakan akak berjaya dapat adsense amin :D

      Delete
  6. Betul bukan senang nk dpt akaun adsense lebih2 lagi non hosted...tpi dh dpt pandai2 kena jaga pantang larang adsense.

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p