http://pengetatvagina.blogspot.my/

Search This Blog

CARA MENANGANI SERANGAN JANTUNG KETIKA BERSEORANGAN

By 9:40:00 AM

Serangan Jantung

Tips penting ini yg diterjemah dari teks asal berkenaan dgn BAGAIMANA NAK MENANGANI SERANGAN JANTUNG KETIKA BERSEORANGAN:


1. Katakanlah kita bertolak balik ke rumah pd jam 7:25 malam berseorangan setelah seharian bekerja mencari rezeki.
2. Pada ketika itu anda berasa amat letih, gundah gulana dan kecewa.
3. Tiba-tiba anda merasa sakit yang amat sangat di dada membawa ke tangan dan rahang anda. Perjalanan terdekat ke rumah sakit lebih kurang 5km dari rumah anda.
4. Malangnya anda tidak yakin mampu bertahan sejauh itu. 5. Anda telah dilatih ilmu CPR tetapi tidak dilatih utk kegunaan ke atas diri anda.



CARA MENYELAMATKAN DIRI DARI SERANGAN JANTUNG KETIKA BERSEORANGAN.
sakit jantung

6. CARA MENYELAMATKAN DIRI DARI SERANGAN JANTUNG KETIKA BERSEORANGAN.

Memandangkan kebanyakan mereka yg menerima serangan jantung tanpa menerima sebarang bantuan dan mula nak pengsan, mempunyai hanya 10 saat sebelum pengsan. 7. Walaubagaimanapun mangsa boleh membantu diri dengan batuk sekuat mungkin. Setiap kali batuk hendaklah diselangselikan dgn menarik nafas panjang. Batuk tersebut hendaklah mendalam dan berpanjangan sehingga terasa di dada Bernafas panjang dan dalam dan batuk hendaklah diulang setiap 2 saat sehingga bantuan tiba atau sehingga terasa dpt bernafas seperti sediakala. Bernafas panjang akan membantu memasukkan oksigen kedlm jantung dan batuk mendalam membantu mengepam jantung dan memulihkan perjalanan darah. Ia juga membantu mengembalikan degupan jantung seperti sediakala. Ini membolehkan mangsa tiba ke hospital. Dari: Dr. N Siva (Senior Cardiologist)

You Might Also Like

6 comments

  1. Selalunya orang sakit jantung nie disebabkan obesiti/berat badan berlebihan. Tapi skrg org kurus pun boleh dapat serangan jantung, mungkin tinggi kolestrol.
    Nice sharing...

    ReplyDelete
  2. bagus betul info ni.. batuk kuat yer ..

    ReplyDelete
  3. bagus perkongsian ni KC...tapi...rasanya si penghidap tu tak panik ker masa kena serangan tu?

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p

DISCLAIMER

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di sayidahnapisah65@gmail.com.

[PENAFIAN] www.sayidahnapisah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.