JANGAN CABAR BENDA TU

by - April 24, 2015

"Nanti masuk hutan, hati-hati. Jangan lupa diri pulak berada kat kawasan macam tu. Jangan gelak terbahak-bahak. Ingat Allah."

"Alaa abah. Jangan risau lah. Saya tak takut pun dengan jin-jin,makhluk halus,toyol ni."

"Eh kamu ni. Jangan cakap besar sangat. Nanti bila dah kena, padan muka kamu."

"Hahaha. So what kalau saya kena, abah? Saya tak kisah pun. Haaaa mana? Mana benda tu? Kacau lah! Kacau lahhh! Tak kisah lah."

"Berlagak kamu ye. Jangan sesekali mencabar benda tu. Jangan ingat kamu tu hebat sangat. Bila kamu mencabar benda tu, benda tu akan kacau kamu. Lagi-lagi dalam kawasan hutan tu nanti. Hati-hati dan behave!"

Bersambung....

You May Also Like

5 comments

  1. Saya pun selalu rasa takde apa2 bila parents ingatkan macam tu setiap kali nak pergi hiking mana2. Tapi, saya tahu makhluk2 tu wujud, cuma doa banyak2 Allah jaga kita sepanjang perjalanan tu.

    ReplyDelete
  2. Wajib percaya juga..sebab depa pun makhluk Allah juga..cumanya tak boleh dilihat dengan mata kasar..kecuali yang ada deria keenam...

    ReplyDelete
  3. kan KC!! jng cabar dan ckp besar.. kta tak tahu makhluk tu boleh buat apa dgn kuasa Allah

    ReplyDelete
  4. fuhhh xberani bab cmni..sebab pernah terkena.. :)

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p