http://pengetatvagina.blogspot.my/

Search This Blog

HASHTAG #MyviFamilia JADI RUANG KEMARAHAN NETIZEN

By 5:33:00 PM


KUALA LUMPUR: Tragedi kemalangan maut di Lebuhraya Duke dua hari lepas sememangnya mengundang kemarahan ramai. Banyak hashtag popular diwujudkan di laman sosial untuk menzahirkan perasaan tidak puas hati tersebut.


Antara yang mendapat sambutan adalah hashtag #MyviFamilia, merujuk kepada Familia MyVi Club, di mana dua kereta MyVi yang menjadi penyebab kemalangan tersebut didaftarkan sebagai ahli kelab berkenaan.


Seorang pengguna Twitter, Shae, menggunakan hashtag tersebut untuk mempersoalkan sikap sesetengah ahli kumpulan itu yang mempertahankan rakan mereka yang melakukan jenayah. Shae bagaimanapun tidak menyalahkan kelab itu atas kemalangan berkenaan.






Akmal Farhan Firdaus pula meluahkan pendapatnya dengan mengatakan bukan kelajuan yang membunuh, sebaliknya sikap pemandu sendiri.





Seorang pengguna dengan nama Carlos pula kesal apabila kemalangan ini memberi kesan dan imej buruk terhadap pemandu MyVi. 




Hafizi Johan pula agak sarkastik apabila meminta agar produksi filem Fast & Furious menggunakan MyVi sebagai salah satu jenama kereta dalam siri filem blockbuster itu yang akan datang.



Fast7Quotes pula memuat naik sekeping gambar Vin Diesel, yang memegang watak Dominic dalam Fast & Furious, dengan ekspresi wajah yang agak melucukan.




Tidak dapat dipastikan apa maksud tweet pengguna Twitter dengan nama Hazmyyy ini. Mungkin untuk menyatakan bahawa kereta jenama Proton, juga keluaran Malaysia, tidak kurang hebatnya.




Meet Nana pula memuat naik satu 'quote'  untuk menggambarkan penyebab terjadinya sesuatu kemalangan.


You Might Also Like

1 comments

  1. kita yang x pandai menari, nak salahkan lantai pula.. bukan Myvi yang salah, orang yang bawa yang salah..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p

DISCLAIMER

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di sayidahnapisah65@gmail.com.

[PENAFIAN] www.sayidahnapisah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.