Total Pageviews

REBUNG MADU LEMAK MANIS

by - August 20, 2015

REBUNG MADU LEMAK MANIS


Gulai rebung madu dengan ayam



Gulai rebung madu dengan ayam
credit : www.dapurkakjee.com


Rebung Madu Masak Kari Dengan Ayam



Rebung Madu Masak Kari Dengan Ayam
credit : norlieharumaini.blogspot.com


Semalam tengok Menu Alam di TV9 tak silap. Ada cerita pasal rebung madu. Umi punya lah kagum dengan rebung madu ni sebab first time tengok. Biasa nya kan rebung biasa yang busuk tu je dibuat masak dan selalu dilihat di kedai makan. Saya teringin juga nak rasa rebung madu ni walaupun tak berapa gemar dengan sayur-sayuran kan haha. Tapi katanya rasa rebung madu ni lemak manis. Haa macam sodap je bunyi nya. 

Rebung Madu


REBUNG MADU LEMAK MANIS
credit : http://izyanty.blogspot.com/


Rebung madu yang ditanam amat istimewa kerana cepat membesar, tidak miang serta tidak pahit seperti rebung biasa.

"Buluhnya yang kecil, rumpunnya yang rapat serta tidak mempunyai miang menyebabkan ia sesuai ditanam di sekeliling rumah."

"Jeruk rebung madu memang mendapat sambutan yang amat menggalakkan kerana rasanya yang lemak manis." (credit : http://izyanty.blogspot.com/)


You May Also Like

7 comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p