http://pengetatvagina.blogspot.my/

Search This Blog

Entah aku harus malu atau terharu.....

By 8:27:00 AM , , , , ,

Entah aku harus malu atau terharu.....


Entah aku harus malu atau terharu.....
credit to : www.ledyheart.blogspot.com

"Terkadang aku terharu bila mana Allah telah mengabulkan doaku seperti tidak mempedulikan seribu dosa yang menyelimutiku.





Entah aku harus malu atau terharu...."

Entah aku harus malu atau terharu.....


Pada pandangan saya~ Jawapan dia : dua-dua. Malu iye.Terharu iye. Malu ni bagus sebab ianya akan menyedarkan kita bahawa kita boleh buat lebih baik daripada yang sekarang ni. Bila kita malu dengan Allah kerana telah mengabulkan doa kita, kita akan bermuhasabah diri dengan lebih dalam lagi. Dan membuatkan kita menjadi a better muslim.

Bila kita rasa terharu, kita akan lebih menghargai pemberian Allah tu dan merasakan Allah ada untuk kita. Bila rasa terharu, kita akan berazam bersungguh-sungguh untuk menggunakan nikmat yang Allah beri itu dengan sebaik-baiknya.

Takkan dalam hidup ni Allah tak pernah mengabulkan doa kita walau satu pun kan? Mesti ada kan. Mungkin dalam kita sedar ataupun tidak. Mungkin secara zahir atau batin. Mungkin kecil atau besar. Tapi ingatlah jika Allah tidak mengabulkan doa kita di dunia ini, mungkin ada hikmahnya atau Allah sedang menangguhkan untuk mengabulkan doa kita di pada waktu yang tepat dan pada masa yang sepatutnya. InshaaAllah :)

Okay morning! Adioss~

Wassalam :)


You Might Also Like

7 comments

  1. Sob2.. kan.. walaupun ada dosa yang kita lakukan, dan kadang kita terlupa akanNya, tapi dia tak pernah lupakan hambaNya.

    ReplyDelete
  2. Malu...terharu...dan bersyukur...kerana Allah sentiasa sayang setiap hambanya.

    ReplyDelete
  3. Sabar tu perlu dalam berdoa kan..^_^

    ReplyDelete
  4. Walau terasa malu tapi kepadaNYA kita tetap akan meminta dan berdoa.

    ReplyDelete
  5. bila Allah kabulkan doa kita even kita ni selalu lupa kat Dia, serius rasa malu dan terharu...
    entry ni tepat kena kat batang hidung,,uhuhuhu

    ReplyDelete
  6. Mesti kita rasa benda tu kan malunya terkenangkan dosa dosa lampau

    ReplyDelete
  7. Bila kita rasa terharu, kita akan lebih menghargai pemberian Allah tu dan merasakan Allah sentiasa ada bersama kita.

    Ya selalu rasa bersyukur sebab Allah sentiasa mengampuni dosa kita.

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p

DISCLAIMER

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di sayidahnapisah65@gmail.com.

[PENAFIAN] www.sayidahnapisah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.