http://pengetatvagina.blogspot.my/

Search This Blog

Mahalnya sekeping hati

By 10:34:00 PM , , ,

Mahalnya sekeping hati

Mahalnya sekeping hati
jar of heart

Berlian itu terjadi dengan proses geologi yang sangat dahsyat. Ditekan dengan kuat dan dipotong dengan potongan yang cantik dengan suhu yang begitu tinggi. Hasilnya, berlian menjadi begitu bernilai dan amat mahal harganya.

Begitu juga dengan hati orang mukmin, diuji dengan dahsyat dengan ditekan oleh Allah dari pelbagai sudut. Dipotong dan dihiris hatinya. Supaya hatinya menjadi terlalu berharga dan tidak ternilai.

Dr Mat Rofa, 31 Mac 2015

You Might Also Like

6 comments

  1. betul, hati is the cpu of our lives...

    ReplyDelete
  2. betul, hati is the cpu of our lives...

    ReplyDelete
  3. Biarpun kecil hanya sebuku darah...ya...ia punya kelebihan istimewa yang luar biasa...hebat ciptaan Allah :)
    Jaga hati elok elok.

    ReplyDelete
  4. nice saying... barang elok yg pastinya byrnnya jgk berbaloi..

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p

DISCLAIMER

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di sayidahnapisah65@gmail.com.

[PENAFIAN] www.sayidahnapisah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.