cara nak detect lelaki tu dah berkahwin/berpunya - sayidahnapisahdotcom cara nak detect lelaki tu dah berkahwin/berpunya
LightBlog

cara nak detect lelaki tu dah berkahwin/berpunya

Pergi kenduri kahwin atau kedai makan berjumpa la bermacam jenis manusia. Oleh itu, jumpa juga la bermacam jenis lelaki. Ada lelaki handsome, lelaki sado, lelaki yang senyumannya manis, lelaki yang menghormati orang tua, lelaki hipster dan macam-macam lagi la. Kekadang tu, nampak lelaki tu baik/peramah.. mesti lepastu, nampak isteri&baby or girlfriend dia datang ke meja dia. Dalam hati den.. "Ohhh dah berpunya rupanya". Tapi tak ada la frust pun sebab tak ada perasaan apa pun kat laki tu haha. Cuma.. selepas dah ushar & berdasarkan pemerhatian saya.. ada beberapa cara nak detect lelaki tu dah berkahwin/berpunya.

cara nak detect lelaki tu dah berkahwin/berpunya

cara nak detect lelaki tu dah berkahwin/berpunya


1. Peramah 

Kebanyakan lelaki yang dah berkahwin atau berpunya memang peramah. Dengan sifat peramah itu, suasana pun jadi meriah dan ceria. Tidak la krik krik krikkk~

2. Easy going

Tidak kekok, mesra alam, boleh masuk dengan ramai orang.

3. Handsome/kemas

Kebanyakan lelaki yang dah berkahwin memang handsome/kemas. Kalau kita tengok lelaki tu handsome/baby face/manly ke.. kebanyakannya mesti dah berpunya haha.



Tu je kot. Korang ada nak tambah ke? Hahaha.

Jangan salah faham ye. Ciri-ciri di atas ni bukan ada pada SEMUA lelaki, tetapi kepada KEBANYAKAN lelaki

Dan cara-cara nak detect ini juga tak ada niat buruk ke apa ke. Bukan niat nak merampas lelaki orang ke atau mengorat boyfriend orang. Just saya ni jenis yang suka memerhati. Bila saya perhati, saya suka buat analisis. 

So, selepas saya buat analisis, ciri-ciri lelaki di atas ni lah yang saya dapat jika nak tahu lelaki itu dah berpunya atau belum. :)

Haaa kalau dah tahu laki tu dah berkahwin, sila back off ye! Hahaha. Jangan niat nak mengorat ke apa. Tak baik memporak peranda kan masjid orang.

Okay thats all, daaa~ wassalam :)

Post a Comment

3 Comments

  1. Tapi zaman skrg lagi ramai anakndara yg suka kawan ngan suami org...kan?

    ReplyDelete
  2. Perghh pandai gak dsk KC ni detect org ya..hehe

    ReplyDelete
  3. yang no.3 tu rasanya cam betul je hikhik.. kebanyakkan la

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p