kalau saya buat segmen bloglist, ada orang nak join tak? - sayidahnapisahdotcom kalau saya buat segmen bloglist, ada orang nak join tak?
LightBlog

kalau saya buat segmen bloglist, ada orang nak join tak?

kalau saya buat segmen bloglist, ada orang nak join tak? | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Long time no see uolss! After 5 days menyepi, I'm back! Kenapa menyepi? Biarlah rahsiaaa~ hehee. Tipu lah tak rindu blog pink ni sepanjang 5 hari senyap, tapi break untuk me-time itu penting ye tuan tuan dan puan puan haha. Tapi tak boleh tinggal lama-lama lah, nanti mood malas bermaharajalela dalam hati dah susah pula nak start semula. Thats why harini I decided to update my blog. And let's start with entri santai dulu yee which is berkaitan dengan keinginan dan kemahuan saya untuk membuat segmen bloglist by this month or next month inshaaAllah.

kalau saya buat segmen bloglist, ada orang nak join tak?
HI! kalau saya buat segmen bloglist, ada orang nak join tak?
So, berkaitan dengan tajuk entri ni.. my serious question -- ada tak yang nak join? Sebab saya tak pernah buat any segmen or giveaway or contest kat mana-mana social media and blog before this. TAK PERNAH. not yet. Teringin tu ada. Tapi tu lahh. Tak ada kekuatan lagi mungkin. Ni yang nak kumpul kekuatan ni hahaha.

It's not that saya bergantung pada orang lain untuk buat sesuatu. Nope. I'm just looking for some support so that I can continue my niat to do segmen bloglist sayidahnapisahdotcom.

Yeap segmen bloglist. Why bloglist?


1- ni reason yang paling kuat. which is- 
actually, saya kebiasaannya akan blogwalking melalui my own bloglist and other blog's bloglist. So, i think bloglist adalah sesuatu yang sangat penting bagi seseorang blogger. Penting dari pelbagai segi; sama ada untuk tingkatkan PV, orang datang singgah baca dan beri komen, blog lebih dikenali ramai atau memberi idea untuk kita buat entri.

2- it's the simplest segmen?
Fyi, saya ni memang kaki join segmen&giveaway di blog. Dan berdasarkan pemerhatian saya, segmen bloglist lah paling senang dan paling tak rumit untuk join. Tak perlu banyak-banyak sponsor so syarat pun simple. Arahan simple. Peserta yang join nak buat entri pun take 1minit je kot. p/s: saya tak suka nak menyusahkan orang kalau nak join my segmen (untuk permulaan hahaha).

3- nak bantu blogger lain.
bukan saya nak berlagak mahupun meninggi diri (ye saya rendah haha). Tapi with my blog's PV monthly more than 140K, I hope that possibility untuk pengunjung blog saya berkunjung juga ke blog-blog di dalam my bloglist tu tinggi. Walaupun tak banyak, harapnya ada juga melekat beberapa. Ini akan membantu secara tidak langsung meningkatkan PV blogger lain. InshaaAllah :')

okay that's all! So, for the last time I want to ask..

kalau saya buat segmen bloglist, ada orang nak join tak?
:D

Post a Comment

9 Comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p