Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - sayidahnapisahdotcom Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED!
LightBlog

Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED!

Makanan Sedap & Best di Cameron Highland | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Dah pernah jejakkan kaki ke Cameron Highland? Saya ada pergi baru-baru ni. Tapi sayang seribu kali sayang saya tak survey dulu apakah makanan-makanan best dan sedap yang terdapat di Cameron sebelum tu. Selepas saya balik dari Cameron baru lah saya jumpa makanan yang wajib rasa bila naik ke Cameron yang dicadangkan oleh seseorang (twitter: @NiedaOthman). Dalam hati rasa ralat la juga sebab rugi. Baru sedar yang saya hanya berpeluang merasa dua je makanan sedap di sana (no.6&7).

Tak tahu bila lagi nak jejak ke sana. Tapi takpe, saya list kan siap-siap dulu kat sini. Senang nanti rujuk blog sendiri je hahaha. And these info pun untuk anda anda yang merancang nak pergi bercuti atau honeymoon atau gathering makan makan atau reunion di Cameron Highland. Haaa makanya, kena la ambil tahu apa makanan yang sedap, kat mana makanan best yang terdapat di Cameron Highland ni.. so that tak ada la rasa terkilan bila nanti tak berpeluang merasai makanan-makanan special yang hanya boleh didapati di Cameron Highlands.

BUT first of all, sila bersiap sedia untuk terliur dengan TUJUH makanan sedap di Cameron Highland kat bawah ni ye hahahha!


Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED!


1. Kek Tea Ladang Tea + teh panas

Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED!
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - kek tea ladang tea | credit: INDAH
Lokasi tempat: Kilang Teh Boh, Sungai Palas, Cameron Highlands

Sebenarnya, saya dah jejakkan kaki ke ladang tea Boh ni. Dan memang dah nampak pun aneka makanan yang indah indah dan menyelerakan. Tapi disebabkan haritu (Sabtu) ramai gilos orang beratur kat kaunter untuk order, tak sanggup lah nak turut sama bersesak sesak beratur. So, saya berharap nanti next next time pergi lagi, nak plan pergi pada hari Jumaat lah. Mesti tak ramai sangat orang time tu hehehe. #berangan



2. Nasi Lemak Sambal Strawberry
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED!
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - nasi lemak strawberi | credit: INDAH
Unik? -- Yesss.

How about its taste? --
Bila ada orang tanya sedap ke tak nasi lemak strawberry ni kepada tuan punya gambar (sebab nampak macam seram je hahaha), then dia jawab la sebenarnya biasa biasa je rasanya. Nothing special. Buah strawberry tu hanya buat syarat je. Buh seketul kat atas nasi lemak. Tu je hahaha. Bukan lah yang macam kita bayangkan kan. Kita ingatkan sambal dia campur dengan strawberry ke apa kan. But nope. But still sedap la.

3. Aiskrim Lavender
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED!
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - aiskrim lavender | credit: INDAH
Berdasarkan info yang saya dapat, aiskrim lavender ni boleh beli dekat tempat Lavender Farm. Rasanya sedap dan pastinya menjadi kegilaan kanak kanak riang seperti saya hahaha.

4. Strawberry coklat

This is sooo.... masam! Ehh hahahhaa. Bukan apa.. haritu kakak saya ada beli lapan kotak strawberry di pasar malam Cameron Highland dan rasanya sangat sangat masam! Mungkin sebab buahnya muda lagi. Salah sendiri juga la kot sebab tak pandai memilih strawberry yang dah masak.

Tapi nasib baik lah ada cekelat tolong cover rasa masam tu. Tapi kalau dapat strawberi yang dah masak, confirm sedap marvelous delicious aumm bila disalut dengan coklat seperti gambar di bawah ni.
strawberry coklat
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - strawberry coklat | credit: INDAH
5. Aiskrim strawberry

Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED!
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - aiskrim strawberry | credit: INDAH
aiskrim strawberry
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - aiskrim strawberi | credit: Syasya Atiqah
Tadi aiskrim Lavender, sekarang aiskrim strawberry pula. Someone said that lokasi aiskrim unik ni boleh dibeli kat pasar Kea Farm. Kedai dia kecil je, ada freezer kecil dekat luar kedai, sebelah/berhampiran dengan kedai bunga. Kedai bunga yang ada letak rak besi & gantung pasu. Haaa specific kan penerangannya haha.

6. Sundae strawberry

Ni rasa sesuap, lepastu nak banyak banyak suap ! hahaha.

sundae strawberry
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - sundae strawberry
7. Waffle strawberry

Jangan disangka waffle strawberry rasanya biasa-biasa sahaja ye. Sedap woh! Sampai berebut rebut saya dengan kakak kahkahkahh.
waffle strawberry
Makanan Sedap & Best di Cameron Highland. RECOMMENDED! - waffle strawberry
Korang ada nak tambah makanan lain ke? Sila sila~ Kot-kot korang ada nak suggest tempat makan best dan sedap di Cameron Highland, jangan segan segan drop komen di bawah ye! Sharing is caring kan kann hehe.

Okay daaa~ wassalam! :)

Post a Comment

6 Comments

  1. seronoknya makan makanan sedap (^_^)

    ReplyDelete
  2. rare tu aiskrim lavender.. mama x penah rasa

    ReplyDelete
  3. aiskrim lavender dh try. sambal strawberry tu mcm menarik

    ReplyDelete
  4. Nasik lemak tu tak pernah try lagi, nnt boleh cuba kot

    ReplyDelete
  5. tengok pun dah happy, kalau makan mesti berganda happy tu kan

    ReplyDelete
  6. MasyaAllah, entry ajak menternak lemak kat Cameron! Dah lah atas tu sejuk, maaakaaaannn lagi.

    Balik rumah fitam atas penimbang, hahaha :D
    But all the listed food mesti cuba, akak dah bookmark entry ni sesiap. next time senang.

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p