Total Pageviews

tak serius bukan bermakna tak serius

by - July 10, 2018
Dalam ramai ramai kawan yang kita miliki, mesti ada beberapa orang yang suka bersikap happy go lucky sentiasa, tak nampak macam ada masalah, suka ketawa & nampak tak serius dalam perbincangan yang serius. Tapi adakah tak serius bermakna orang tu memang tidak serius?


tak serius bukan bermakna tak serius

tak serius bukan bermakna tak serius
gambar sekadar hiasan
Bagi saya, nope! Its not. Tidak bermakna kita nampak orang tu tak serius, kita boleh judge dia adalah seorang yang tak serius or tak matang. Kadang kadang orang yang kita nampak tak serius tu lah sebenarnya yang paling serius, paling mengambil berat dan paling banyak berfikir dalam menyelesaikan satu satu masalah.

Ada banyak sebab yang mungkin dia nampak macam tak serius.

Mungkin dia taknak tegangkan lagi suasana yang sudah sedia tegang.  Taknak menambahkan lagi bara api yang sedang marak di dalam sesuatu perbincangan. So, dia ambil pendekatan yang lebih easy going & bahasa yang tidak terlalu serius.

Mungkin juga sebab.. bagi pendapat dia, if things will be going too serious, things will gonna be hard. Susah untuk berfikir, susah untuk mencapai kata sepakat, susah untuk beralah, susah untuk bertolak ansur & susah lah segalanya.

For me.. Definisi serius ke tidak seseorang itu adalah bergantung kepada isi & content yang disampaikan. Kalau cakap merepek merepek tak ada hala tuju, yang tiada kaitan dengan topik perbincangan.. yess dia orangnya tak serius dan tak matang. On the other hand,  kalaupun dia sejenis yang huhahuha tapi ada mengutarakan pendapat dan cadangan yang bernas, yeahh dia serius.

Dari sudut yang lain pula.. jika kita nak tahu orang tu serius ke tak dengan kita dalam menjalinkan hubungan, tengok action atau tindakan dia. Adakah menjurus kepada kebaikan atau lebih kepada keburukan? Adakah dia tarik kita ke lembah jahanam atau kita yang pimpin dia ke jalan yang lebih murni? Tepuk dada tanya sakit ke tak. Ehhh tibe haha.

Haaa serius tak entri ni? Hahaha.

Okaii itu sahaja. Selamat malam! Daa ~ wassalam!

You May Also Like

3 comments

  1. hahahaha entri ni nampak macam tak serius tapi serius sebenarnya

    ReplyDelete
  2. betul tu.. org yg nampak serius tidak semestinya dia serius. dan orang yg nampak main2 tidak semestinya tidak serius. tp depress yg serius adalah mendengar lagu haqiem rusly haha

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p