cara untuk elak/ hilangkan rasa sakit hati - sayidahnapisahdotcom cara untuk elak/ hilangkan rasa sakit hati
LightBlog

cara untuk elak/ hilangkan rasa sakit hati

Sakit hati oooo sakit hati. 
Macam mana nak hilangkan kau? Macam mana nak elakkan diri daripada rasa kau? Ada apa-apa mantera atau jampi ke nak buat aku atau siapa-siapa supaya tak rasa betapa pedihnya bila kau singgah dalam hati ni?


cara untuk elak/hilangkan rasa sakit hati

cara untuk elak/ hilangkan rasa sakit hati
cara untuk elak/ hilangkan rasa sakit hati

Ada orang tanya macam mana eh cara nak elakkan or hilangkan rasa sakit hati yang pedih menusuk dush dush ni?

Duhhh susah soalan tu haha. sebab ianya sebuah perasaan. A feeling. Perasaan dalam hati kita ni susah nak kawal. Kalau kita duk kawal pun, bukan dia nak dengar. Babab je lah sekali haha.


Okay okay serius. Hmmm.. 

sebenarnya apa-apa benda or bila kita sedang alami sesuatu perasaan, it is in your hands. Your decision. Either you want to ignore it or face it. Abaikan atau hadapinya. Pilih.

Same goes bila kita rasa sakit hati. Kita nak abaikan rasa tu atau hadapinya? Up to us. Up to you. Ikut mana yang terbaik.

Kalau rasa abaikan rasa sakit tu lebih baik, ignore it. Don't care about it. Buat lah apa-apa supaya tak teringat perkara yang menyakiti hati tu. Bila teringat balik rasa tu, cepat-cepat tepis. Sepak jauh-jauh. Dont be bothered about it. Jangan biarkan ianya mempengaruhi kita 100%. walaupun ianya sukar, yes i know its hard. tapi.. berdoalah. Berdoalah moga cahaya dan pelangi akan menerangi selepas susahnya effort kita untuk tidak terlalu endah rasa sakit itu.

Vice versa.

Kalau rasa bila kita hadap rasa sakit tu akan jadi kita lebih kuat, why not? Face it. Don't run. Don't be scared. Don't be afraid. You know who you are, you know how strong you are. So, jika menghadapi rasa sakit itu mungkin ada baiknya daripada abaikan ia, goodluck! Tapi ada pros and cons. Ada kebaikan dan keburukan. Yang penting jangan terlalu ikut kata hati bila kita sakit hati. Perghhh dah macam pantun dua kerat pulak. awww! haha.


rasa sakit hati
cara untuk elak/ hilangkan rasa sakit hati

"macam mana kalau rasa sakit hati tak nak hilang.."


Tanya hati..
"hatii, kenapa awak sakit?"

Bila hati jawab, bersiap sedialah. Bersiap sedialah awak untuk fasa ke seterusnya.

USAHA
DOA
TAWAKAL.

Buat satu satu. One by one.

Bila dah sampai fasa yang terakhir which is TAWAKKAL, believe in Him. Percaya pada Allah. Percaya bahawa segala yang berlaku ada hikmah. Now or later, hikmah pasti muncul. Cepat atau lambat, pasti kita akan rasa hikmahnya. 

Just.be.patient. InshaaAllah.



Goodnight :)

Post a Comment

4 Comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p