MAKLUMAT AGIHAN BAUCAR BUKU 1 MALAYSIA (BB1M) 2016 - sayidahnapisahdotcom MAKLUMAT AGIHAN BAUCAR BUKU 1 MALAYSIA (BB1M) 2016
LightBlog

MAKLUMAT AGIHAN BAUCAR BUKU 1 MALAYSIA (BB1M) 2016

MAKLUMAT AGIHAN BAUCAR BUKU 1 MALAYSIA (BB1M) 2016

Akhirnyaaa~ waktu yang dinanti-nanti telah pun tiba. Semalam dapat message dari kawan tentang agihan baucar buku 1 Malaysia 2016! Yeayyyyy! Tak sabar-sabar nak guna baucar buku yang berharga RM250 ni. Boleh beli macam-macam.  *berangan*

BAUCAR BUKU 2016
Baucar Buku 1 Malaysia (BB1M) 2016
credit to : buletinonline.net

MAKLUMAT AGIHAN BAUCAR BUKU 1 MALAYSIA (BB1M) 2016
MAKLUMAT AGIHAN BAUCAR BUKU 1 MALAYSIA (BB1M) 2016

Maklumat Agihan Baucar Buku 1 Malaysia (BB1M) 2016 Di UPM


Adalah dimaklumkan bahawa BB1M 2016 akan diagihkan kepada pelajar UPM mengikut masa dan lokasi seperti berikut :

Tarikh : 19hb & 20 hb Mac 2016
Masa : 8.30am - 8.00pm
Lokasi tempat : Dewan Putra 1, Kolej Ketiga Belas(K13)

Syarat Kelayakan Mendapat BB1M 2016:


  • warganegara Malaysia 
  • pelajar berstatus aktif sahaja sehingga 31/12/2015
  • sila bawa My Card (kad pengenalan) & Kad Matrik
  • wakil tidak dibenarkan
Haaa perhatiannn perhatiannn~! Wakil tidak dibenarkan untuk ambil kita punya yeee. Dan kita pun tidak dibenarkan ambil untuk pihak orang lain yee. Kawan ke, saudara mara ke memang tak boleh ambil untuk mereka. Nak tak nak, kena ambil sendiri baucar buku tu. Walaupun kawan tu duduk jauh atau praktikal jauh sekalipun, kena ambil sendiri juga. Kalau tak ambil, sayang le burn macam tu je. Kalau dah ambil, taknak baucar tu, boleh beri kepada saya hahaha.

So, hmmm saya nak beli apa dengan baucar buku baru ni ehhh? Semestinya nak beli alat-alat tulis lah kan. Ada alatan tulis saya yang tunggu masa nak tamatkan riwayat je ni. Pen biru ni harap-harap la bertahan sampai beli yang baru. Haha.

Novel? Buku fixi? Buku agama? Jengjengjenggg~ Biasanya selepas beli alat tulis & barang keperluan universiti, benda benda tu lah biasa saya beli hahahaa. Buku agama tu biasanya umi beli. Bagi baucar RM50/100 kat umi. Apalagi umi pun pilih la buku mana yang umi nak beli di kedai-kedai yang boleh menggunakan baucar buku tersebut. Yeahhoo bestnyaa. heheh. Biasanya shooping dekat kedai-kedai buku kat KL dengan umi. Kalau dengan kawan-kawan biasanya shopping buku dekat IOI City Mall atau The Mines. Tak pun, biasanya selepas agihan baucar buku ni, mesti akan banyak pesta buku atau karnival jualan buku diadakan. Haaa masa tu memang peluang keemasan la nak habiskan baucar buku sebab kekadang ada diskaun dia bagi.

Yang takde baucar buku tu, hmmmm claim la dekat kot-kot ada adik atau saudara mara yang dapat baucar buku. Pau kat dorang haha.


Entri menarik yang lain:

Duit JPA sem akhir dah masuk
Cara Memohon Latihan Industri Di Bank Rakyat

Post a Comment

4 Comments

  1. Hi nak tanye, utk pelajar postgrad amik kat tmpt same ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu tak sure pula. tapi kalau nak tahu maklumat lebih lanjut, boleh call pihak BHEP :)

      Delete
  2. Masih boleh guna untuk beli alat tulis? Sbb dekat MPH dah tak boleh. Mana lagi kedai yg boleh ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh. dekat MPH dengan popular memang tak boleh. tapi cuba beli dekat the mines ada satu kedai buku tu.. nama dia chapter one. saya beli alat tulis kat situ tapi dengan syarat kena beli buku 1 atau 2 buah dulu :)

      Delete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p