KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY! - sayidahnapisahdotcom KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
LightBlog

KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!

KISAH SERAM BLOG | Walaupun sebenarnya kisah ni tak berapa nak seram sangat pun, tapi untuk mengekalkan keseraman itu, saya sengaja buat kisah seram blog ni pada malam ini - malam jumaat hahaha. Ehhh ingat kat asrama, sekolah, rumah & jalanraya je ke ada cerita seram? Blog pun ada tau. Cuma horror story saya ni tak tahu la dapat 5 bintang ke tak. Secara jujurnya, saya pun tak berapa nak yakin untuk dedahkan cerita ni di sini. Takut ada orang kecam nanti. Tapi ada ku kesah? Hohohoo.


KISAH SERAM BLOG - True Story!

KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
Cerita ni bermula daripada minggu lepas lagi. Dan surprisingly, minggu ni 'dia' muncul lagi! Dalam hati saya dah sangka yang bukan-bukan. Takut juga kalau blog saya ni tak elok sehingga menarik 'hantu-hantu' datang jenguk ke blog saya. Tapi blogger mana boleh cepat melatah kan. Kena siasat dulu. Tak boleh tengok dari satu side je. Side yang lagi satu tak boleh abaikan.

Sebelum saya cerita tentang penyiasatan saya, saya beritahu dulu apa yang menganggu blog saya sejak minggu lepas. Dengan harapan anda anda akan lebih faham dan lebih menghayati kisah seram saya ni.

Minggu lepas saya check my blog's search keywords. And then, I found this:

KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
Awal minggu ni pun bila saya check, keyword 'seram' ni ada lagi haihhh.
KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
Seram weh serius seram! Dah kenapa muncul keyword ni boleh melekat masuk ke dalam blog saya? Setahu dan seingat fikiran saya yang berumur 25 tahun ni, tak ada pun saya membincangkan 'benda alah' tu dalam mana-mana entri saya.

Tapi, relakssss (relax lah sangat =.=)..

Saya pun buka Google. Saya letak sendiri keyword tu di bahagian Search sebab nak tahu entri yang mana satu ada keyword seram tu. Then, bila saya Enter je, scroll first page.. eh tak ada pun entri blog saya.

Kemudian, klik second page.. tak ada juga. Klik pula third page.. Haaa jumpa! Entri "tanda-tanda si perempuan suka si lelaki" rupanya.

KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
KISAH SERAM BLOG - TRUE STORY!
"suka", "cara", "kita", "cara nak" di dalam entri tersebut membuatkan search keyword 'seram' tu menghantui blog saya. The power of SEO kah itu? hahaha. Mungkinn.

Tapi tadi saya check keyword tu dah hilang dari trafiic source blog saya. Pheww~

Oraitt itu je kisah seram blog saya. Harap anda semua dapat feel ye keseraman yang saya nak sampaikan ni hahaha. Okay daaa~ wassalam! :)

Post a Comment

11 Comments

  1. mmg seram plus kelakar bila keyword yg bukan2 muncul hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha, tumpang gelak sekejap...keyword punya pasal, nasib dh hilangkan kan, kalau tak mesti seram berterusan tu , kecian tuan tanah

    ReplyDelete
  3. kannn. seram sungguh kalau keyword keluar yang bukan bukan ni. adoi!

    ReplyDelete
  4. Selamat cuti sekolah & Selamat hari jumaat sis syaidah. Tak pelu peduli lah apa orang nak cari. Yang penting kita bagi yang positif

    ReplyDelete
  5. paling tak suka keyword yang langsung takde kaitan dengan entri. memang seram tahap gawat jugak tuh!

    ReplyDelete
  6. Ciskek betul tau. Ingatkan kisah seram betul.. huhu...

    ReplyDelete
  7. Kalu akak la, memang akak cuak sangat2.. Tapi betul kata awak, sis.. Kita kena siasat dulu sebab mungkin disebabkan satu jea perkataan keyword, akan dikaitkan dengan entri kita walaupun entri kita takde kena mengena dengan pencarian asal..

    ReplyDelete
  8. Ini bukan seram..ni bikin kemurungan ni

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p