Total Pageviews

'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!

by - November 09, 2018
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari | Selama hidup 25 tahun ni, saya tak pernah tahu dari mana 'datang'nya seketul kuaci. Selama ni ngap ngap je haha. Walaupun sekarang ni saya dah 'besar' dan jarang sangat makan, tapi kuaci ni antara memori masa kecil. Masa kecil dulu suka juga la makan kuaci ni tapi malas dan renyah sikit bab nak kopek tu. Kekadang suka juga hisap kulit kuaci. Rasa manis manis sikit. Sedap! And then haritu baru dapat tahu 'asal usul' kuaci. Perghhh terkejut den! 


'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!


'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
'Asal Usul' Kuaci dari Bunga Matahari Rupanya!
Amazing kan kan? Subhanallah! Tak sangka sangat the pure kuaci rupanya 'berasal' dari bunga matahari. Ku sangkakan tengah tengah bunga matahari tu tak ada pape, tapi sebenarnya ada kuaci!

Korang baru tahu juga ke macam saya? Atau dah lama tahu? Hehhe.

Gambar-gambar di atas hak milik: Sakiah Zainal


You May Also Like

4 comments

  1. okay. baru tahu gak. hahaha...

    ReplyDelete
  2. Kenapa rasa geli eh tengok gambar tu, haha.

    ReplyDelete
  3. Kita tahu kuaci memang dari bunga matahari tapi tak pernah nampak orang petik macam tu hehehehe

    ReplyDelete
  4. Serius lah ni baru tahu? Heheh... matsalleh sebut ni sunflower seeds, orang kita je kata ni kuaci, sepatutnya kita sebut ni biji bunga matahari. Hahahah... :"D

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p