Apa perlu buat bila pindah ke rumah baru, rumah sewa? - sayidahnapisahdotcom Apa perlu buat bila pindah ke rumah baru, rumah sewa?
LightBlog

Apa perlu buat bila pindah ke rumah baru, rumah sewa?

Apa perlu buat bila pindah ke rumah baru atau rumah sewa?


Nasihat Ayah apabila berpindah ke rumah baru atau rumah sewa, pertama sekali yang perlu dibuat ialah menukarkan skru plat pintu kepada yang lebih panjang.

Ini kerana sebahagian besar kontraktor memasang plat dengan skru yang dibekalkan yang hanya setengah inci panjang dan dapat dipecahkan dengan satu sepakan oleh pencuri.
Apa perlu buat bila pindah ke rumah baru atau rumah sewa
Apa perlu buat bila pindah ke rumah baru atau rumah sewa?
Ayah memasang skru 4 inci di tempat mereka yang masuk melalui bingkai pintu dan ke dalam rangka rumah. Mereka boleh menendang untuk masa yang lama sebelum mereka letih!

Anda dapat melihat dalam gambar skru di tangannya adalah skru yang dibekalkan dengan perkakasan pintu.

Membuatkan pencuri akan bunyi membuat bising dan digagalkan dalam pelan awal mereka bukan sahaja dapat memberi anda masa untuk melengkapkan diri tetapi mereka kemungkinan besar akan bergerak ke sasaran yang lebih mudah.

Sumber: Modern Nest Real Estate Group

"Satu lagi, untuk tembak skru panjang seperti ni, memerlukan impact drill.
Kalau setakat guna skru driver atau drill biasa memang balik awal lah masuk.  Pesanan penaja, GUNALAH TOOLS YANG BETUL untuk kerja yang sempurna dan selamat."

Moga bermanfaat~!

Walau takde lagi rumah sendiri atau tak pernah sewa rumah sorang-sorang or dengan kawan kawan, but simpan sini untuk rujukan for the future. Hehehe.

Till next time, daa~ wassalam! :)

Post a Comment

4 Comments

  1. Wow good idea. Patut la pernah tengok satu video pencuri nak masuk rumah melalui pintu depan, ada dua orang tendang pun still susah nak bukak last last dorang blah haha.

    ReplyDelete
  2. kak pun sama belum ada rumah sendiri jadi kita simpan nota ni untuk kegunaan di masa depan ^_^

    ReplyDelete
  3. Tak terfikir pulak kan. Bagus ni. terima kasih share. Moga kita sentiasa berada di dalam lindungan Allah SWT. Aaminnn..

    ReplyDelete
  4. baru tahu. nice info. thank you for sharing. boleh dipraktik di masa hadapan untuk keselamatan diri.

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p