Nama Tempat Paling Panjang Di Dunia! - tersenarai dalam Guinness World Records - sayidahnapisahdotcom Nama Tempat Paling Panjang Di Dunia! - tersenarai dalam Guinness World Records
LightBlog

Nama Tempat Paling Panjang Di Dunia! - tersenarai dalam Guinness World Records

Nama Tempat Paling Panjang Di Dunia | Dah lama dah tahu pasal ni tapi baru nak tulis kat sini hehee. Dapat tahu info ni pun dari salah satu episod Running Man (RM) , tak ingat ep berapa. Well, saya memang peminat tegar RM fyi haha. So, dalam episod tu, geng Jihyo kena buat satu mission ni. Iaitu kena hafal nama tempat paling panjang di dunia (the longest place name in the world). Saya tak ingat tempat tu kat mana. Tak silap saya lokasinya terletak di Switzerland.


Nama Tempat Paling Panjang Di Dunia!

TAUMATAWHAKATANGIHANGAKOAUAUOTAMATEATURIPUKAKAPIKIMAUNGAHORONUKUPOKAIWHENUAKITANATAHU

Meaning:
- the summit where Tamatea, a mountain climber with big knees, played the flute for his loved one.

Maksudnya:
- puncak di mana seorang pendaki gunung yang mempunyai lutut besar, bernama Tamatea, memainkan seruling untuk kekasihnya.
Nama Tempat Terpanjang Di Dunia
Nama Tempat Paling Panjang Di Dunia! - tersenarai dalam Guinness World Records
Perghhhh panjang betul nama tempat ni. Memang layak lah masuk dalam list Guinness World Records. Saya tak pernah jumpa lagi nama tempat yang lebih panjang daripada ni.

Korang dah cuba sebut tak dari awal hingga ke akhir nama tempat ni? Saya dah cuba haritu. Terbelit lidah juga 10 kali sebelum nak sampai ke penghujung hahaha.


BACA JUGA:

Jam Tangan Pintar Paling Mahal Di Dunia

telefon bimbit paling kecil di dunia

Post a Comment

1 Comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p