no pain, no gain ! - sayidahnapisahdotcom no pain, no gain !
LightBlog

no pain, no gain !

Tiada kesakitan, tiada keuntungan. No pain, no gain. Gain apa? Bukan gain weight ye hahhaa. Gain something yang worth it. Okay lah. Contohnya.  Sakit memerah idea untuk buat entri blog, sakit nak bina ayat yang best untuk satu-satu entri, sakit menyusun ayat kasik bombastik dan untuk bagi orang faham ayat kita, sakit ping entri blog ke group-group facebook & sakit tadah telinga kalau ada orang kutuk blog kita. Semua kesakitan ini kalau tiada, tiadalah keuntungan yang kita dapat - iaitu kepuasan dalam berblogging. No pain, no gain.

No pain, no gain


no pain, no gain !
no pain, no gain !
credit foto: dribbble.com
Tapi bukan pasal tu saya nak point out kan. Yang saya nak bincang sekarang ni .. betapa sakitnya workout/ eksesais pada hampir setiap petang! Hahaha.

Kalau anda tengok di wikipedia.. maksud no pain no gain ni.. "is an exercise motto that promises greater value rewards for the price of hard and even painful work".

Hampir setiap petang saya akan buat eksesais treadmill setengah jam atau ikut workout minimum 30 minit di YouTube. Serius sakit =.= Bukannya sakit macam dicucuk jarum tu. Ni sakit yang ermmm..sakit yang ermm.. tak reti nak terang in words. Okay sakit dia camni. Tahu tak push up? Okay cuba buat push up sebanyak 5-10 kali. Apa rasa? Haaa rasa tu lah. Rasanya... arghhhhhhhhhhhh! HAHAHA.

Low plank lagi la seksaaaaaa ya Allah. Kalau tak biasa, low plank 30 saat pun rasa macam 1 minit lamanya. Plank 30 saat pun rasa macam nak tertanggal lengan dan belakang hahaha.

Sit up 20 kali, 30 kali okay lagi kot. Tapi cuba 40 kali, 50 kali, 60 kali aduiiiii. Sakittt perut wehh! Siksaanyaa T.T

Tapi no pain, no gain right? Walaupun penat-penat dan seksa workout at least 30 minit dalam 4/5 hari seminggu..ianya memang berkesan laa. Memang menampakkan hasil. Lagi-lagi bila kita buat workout yang high intensity punya. Memang akan nampak hasilnya. Saya walaupun tak kuruss kering lagi, tapi rasa la ringan sikit badan. Rasa la perubahan badan sikit-sikit. Then, rasa macam dah kurus sikitttttttt la hahaha #perasan.

no pain, no gain !
if there's no pain, there's no gain
credit foto: scriptmag.com
Bila rasa malas atau sakitnya ketika eksesais.. saya akan ingat frasa "no pain, no gain".
No hardworking, no gain.
No effort, no gain. 
So, bear with it for a while Sayidah. Chaiyok! Heee.

Post a Comment

2 Comments

  1. kejayaan tak datang bergolak :D hehe go go kita semuaaaa

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  2. Yang penting, result bentuk badan. Hihihi berbaloi. Reen bertuah sebab jenis susah gemuk walau makan banyak dan senang untuk kurus.

    Reen kena workout untuk kempiskan perut, perut ni terlebih sihat dari part yang lain. Tapi.. Penyakit pemalas yang menjadi halangan. ;p

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p