Login SAPS (Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah) di SGO (Sistem Guru Online) - sayidahnapisahdotcom Login SAPS (Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah) di SGO (Sistem Guru Online)
LightBlog

Login SAPS (Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah) di SGO (Sistem Guru Online)

SAPS telah menjadi sebutan dan bualan para guru dan ibubapa pada masa sekarang. SAPS a.k.a Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah berfungsi untuk mengumpul, menyimpan dan menganalisis data peperiksaan dalaman setiap sekolah di seluruh Malaysia.


Details terperinci mengenai SAPS.


Berdasarkan info yang saya dapat dari salah satu website pendidikan, iaitu Sistem Guru Online (SGO), mengatakan bahawa SAPS merupakan sistem yang dibangunkan secara atas talian yang boleh dicapai oleh semua pihak termasuk Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM), JPN, PPD dan Sekolah. Analisis yang dilakukan melalui sistem ini adalah selaras berdasarkan skala gred kebangsaan. Data yang disimpan melalui sistem ini boleh digunapakai oleh semua pihak terutama PPD, JPN, dan KPM untuk membuat sebarang analisis.

Sistem analisis atas talian ini juga boleh bertindak sebagai “Early Warning System” kepada pihak pengurusan melalui Analisis TOV(Take of Value), AR (Actual Result) dan ETR (Expected Target Result).



LOGIN SAPS DI SGO

Memandangkan sistem analisis ini masih baru, mungkin ibu bapa dan para guru masih terpinga-pinga dan mahukan guideline dari sumber yang boleh dipercayai. Sehubungan dengan itu, sebuah website pendidikan yang dinamakan Sistem Guru Online (SGO) dilancarkan untuk menjadi tempat para ibu bapa dan guru log masuk SAPS secara online dengan selamat.

saps
Login SAPS (Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah) di SGO (Sistem Guru Online)

login saps
Login SAPS (Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah) di SGO (Sistem Guru Online)
Selain itu, SGO juga memberi info dan maklumat yang sangat berguna untuk para guru, ibubapa dan murid-murid yang bersekolah di sekolah rendah dari tahun 1 hinggalah UPSR tahun 6 begitu juga yang di sekolah menengah tingkatan 1 hingga tingkatan 5 termasuk PT3 dan SPM. 

Untuk pergi ke website SGO, boleh klik di sini --> https://www.sistemguruonline.my/2017/03/login-saps.html.

Selamat ber-SAPS! :)

Post a Comment

0 Comments