TERBARU! Cara Transfer Duit Paypal ke Akaun Bank Cimb, Maybank (2019) - sayidahnapisahdotcom TERBARU! Cara Transfer Duit Paypal ke Akaun Bank Cimb, Maybank (2019)
LightBlog

TERBARU! Cara Transfer Duit Paypal ke Akaun Bank Cimb, Maybank (2019)

TERBARU! Cara Transfer Duit Paypal ke Akaun Bank Cimb, Maybank (2019) | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Pada akhir tahun 2016 dulu, saya ada buat entri tentang ini juga. tajuknya 'cara mudah transfer duit dari akaun paypal ke akaun bank'. Habistu, kenapa nak buat topik yang sama pula ni? Kenapa nak buat dua artikel tentang cara transfer duit paypal ke akaun bank?

Alkisah haritu, selepas dah pendam perap kepam  duit hasil job blog di dalam akaun paypal beberapa bulan, niat di hati ini untuk keluarkannya. Yela kan haritu nak Raya, perlukan duit lebih sikit muehehe. And then saya pun withdraw duit paypal ke Cimb account saya. One thing saya perasan ketika withdraw duit paypal tersebut adalah 'format' proses pengeluaran wang paypal telah berubah. Guna format baru. So, this entry adalah new version (a.k.a the latest) of how to withdraw paypal money to bank account lew.

Senang ke susah nak transfer wang paypal secara online ke akaun bank Cimb, Maybank, Bank Islam or other account bank?

Sangat mudah, simple, cepat, pantas dan mutakhir! acewahh hahaha. Poyo bebeno bunyi nya kann. Tapi, ada one part yang saya macam 'culture shock' sikit; bila nak masukkan berapa value amount of paypal money yang kita nak keluarkan. Terkial-kial sikit, tak tahu nak klik kat mana. Tapi okay je lepastu hehhhehehe.

Before that, just a quick info on APA ITU PAYPAL?

Apa yang saya tahu... paypal ni adalah salah satu medium yang mudah dan selamat untuk orang luar dari Negara kita (foreigner) transfer duit kepada kita secara Online. Kebiasaannya kalau kita nak transfer duit sesama kita dalam Malaysia ni, kita guna cimbclicks, maybank2u dan lain-lain account banking online kan?

Tapi kalau orang luar negara contohnya Singapore, Indonesia dan Amerika Syarikat (SGD DOLLAR, IDR RUPIAH, USD DOLLAR) yang menggunakan mata wang yang berbeza dengan kita (MYR RINGGIT).. 'kaedah' untuk transfer duit kepada kita adalah dengan menggunakan paypal ni lah.

p/s: kalau kita nak masukkan duit ke dalam akaun paypal kita pun boleh (untuk shopping online contohnya). kalau sesama kita dalam Malaysia ni nak transfer guna paypal pun boleh....... KOT. saya pun tak sure. HAHAHAHA.

Banyak lagi faedah dan kegunaan paypal ni tapi saya tak explore pun hehe.


Cara Transfer Duit Paypal ke Akaun Bank Cimb (TERKINI 2019)

[cara ini juga boleh dilakukan untuk transfer ke mana mana akaun bank selain dari CIMB contohnya Maybank, Bank Islam dan sebagainya yeee]

Login Paypal Malaysia
https://www.paypal.com/my/home

Under PAYPAL BALANCE, klik Transfer Funds > klik Transfer to your bank > Transfer funds from.. pilih which one yang kita nak > Next > klik nombor akaun bank kita contohnya CIMB BANK BERHAD, MAYBANK BERHAD, etc > Next > masukkan berapa nilai wang paypal yang kita nak keluar > Next > Transfer Now

Done!

p/s: make sure masukkan dulu details nombor akaun bank kita di Paypal account ye.
cara transfer duit paypal ke cimb
cara transfer duit paypal ke akaun bank cimb
cara transfer duit paypal ke bank cimb
cara transfer duit paypal ke bank cimb
cara transfer duit paypal ke cimb
cara transfer duit paypal ke akaun cimb

 
cara transfer duit paypal ke cimb
cara transfer duit paypal ke bank cimb
cara mudah transfer duit paypal
cara mudah transfer duit paypal
how to withdraw paypal
how to withdraw paypal money
Successful!

Jika masih blur blur, kurang jelas akan 'arahan' di atas, boleh tengok video di bawah ini. Video ala ala tutorial step by step cara saya transfer duit paypal ke cimb saya.

VIDEO:


Moga bermanfaat~!

Daa~ wassalam! :)


BACA JUGA:

Post a Comment

9 Comments

  1. Terima kasih , nampak makin senang lepas ini. :_)

    ReplyDelete
  2. Kak Fa dah gunakan cara ni for quite sometimes juga...but anyway...nice sharing and great sharing. semoga bermanfaat buat semua yang mungkin memerlukan panduan ini

    ReplyDelete
  3. wah,terima kasih atas info ya =)

    ReplyDelete
  4. mudah sangat guna paypal nie.. hope ada lah job lagi lepas nie.. hehehe

    ReplyDelete
  5. Salam. Saya nak tanya. Sy nak withdraw $9 je tapi dia bagi ayAt ni,

    "we're sorry. This is more than you can transfer right now. Please enter the lower amount"

    Semua detail lengkap. Takde yang salah. Nama kat bank dan paypal sama. takde guna nama samaran pun. Banyak kali try tak boleh2. Adoiii

    ReplyDelete
  6. Nak tanya, sy dah cuba banyak kali nak transfer duit dari paypal ke akaun maybank sy... Tapi dia keluar error mesej... Or hanya waktu bekerja je baru kita boleh transfer paypal ke maybank?? Mohon bantuan...

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p