STAR 4.0 Template vs Online Form STAR Registration - sayidahnapisahdotcom STAR 4.0 Template vs Online Form STAR Registration
LightBlog

STAR 4.0 Template vs Online Form STAR Registration

Berdasarkan entri saya sebelum-sebelum ni yang berkenaan dengan cara mengisi STAR 4.0 Scholar Template, ramai yang dah ambil inisiatif mendaftar program STAR yang wajib diisi oleh pelajar tajaan JPA yang dah habis belajar ni. Then, ada agak ramai yang tanya saya soalan yang berbentuk lebih kurang cenggini - "Sepatutnya selepas email pegawai TalentCorp, mereka akan balas email dan meminta students untuk mengisi template 4.0. Tetapi saya tidak dapat template tu dalam email saya. Sebaliknya, mereka meminta saya isikan details dalam link ini : https://form.jotform.me/61749065084461 (online form seperti gambar di bawah). So, macam mana ye? Apa patut saya buat?". BOOM! Serius saya blur bila ditujukan soalan yang sebegini rupa sebab saya pun tak tahu hahahaha.

STAR 4.0 Template VS Online Form STAR Registration


STAR 4.0 Template VS Online Form STAR Registration
online form star registration


online form
VS
star 4.0 template

STAR 4.0 Template VS Online Form STAR Registration
star 4.0 scholar template
So, di sini dah ada dua benda yang berlainan kan. STAR 4.0 Scholar Template dan juga Online Form STAR Graduate Registration. Mana satu yang betul? Mana satu yang sepatutnya diisi? Mana satukah yang lebih tepat? Jika saya dah isi star template 4.0 tu, nak kena isi lagi ke online form tu?

Saya pun bila dah ramai sangat yang tanya tentang ni, saya pun tanya lah kepada pegawai TalentCorp. 

Dan ini jawapannya:

Basically, yang ni (star graduate registration-Online Form) adalah untuk mempermudahkan scholars. Kami transfer semua yang ada dalam Excel Template dalam online form baru-baru ini. So lepas ni kami akan gunakan online form ni sahaja.

Saya tanya lagi : "So, yang STAR 4.0 Template tu dah tak ada la ye?"

Beliau menjawab: "Ada lagi sebagai back up. In case online form tak berfungsi"

Tadaaaa~sudah terjawab sudaa persoalan ! 

So, lepas ni siapa-siapa yang dapat Online Form tu dan bukannya STAR 4.0 Template, isi je dengan rela hati dan sila bersyukur sebab anda dapat yang lagi mudah gilos dari template excel tu hahahaha. Senang sangat nak isi online form ni jika nak dibandingkan dengan template 4.0. Tak payah nak refer bagai. Boleh complete kan dengan beberapa minit je dan yang paling penting tidak memeningkan kepala haha. 

INFO TAMBAHAN: 
sponsor duration (length of scholarship)=tarikh mula taja sehingga tarikh tamat taja
bond duration (length of bond)=tempoh penama perlu berkhidmat dengan kerajaan (bonded with gov) mengikut perjanjian asal.



Okay itu sahaja, semoga bermanfaat. Adios!

Entri berkaitan dengan STAR:

4. cara pengaktifan akaun STAR

STAR 4.0 Template vs Online Form STAR Registration
HARGA RM80 termasuk pos. Order dengan saya meh! 
WHATSAPP/SMS 0172008642

Post a Comment

2 Comments

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p