Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Entri Blog Meletop dari Peserta! - sayidahnapisahdotcom Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Entri Blog Meletop dari Peserta!
LightBlog

Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Entri Blog Meletop dari Peserta!

Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Entri Blog Meletop dari Peserta! | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Maaf MAAF maaf dan MAAF sangat sebab lambat announce pemenang '8 Juta Special Bloglist Sayidah Napisah' yang sudah pun berakhir pada 26 Januari 2019 yang lepas. Rasa nak piat telinga sendiri sebab lama sangat peram draft entri ni. Tak siap siap hahaha. Jangan marah ehhh. Fahamilah bahawa diriku sedang dirasuk oleh sesuatu (a.k.a MALAS). Mohon doa, jampi sikit kat saya bagi rajin update blog starting right now heeee.
Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Entri Blog Meletop dari Peserta!
Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Entri Blog Meletop dari Peserta!
First of all, a BIG THANKS to all blogger yang sudi meluangkan masa untuk menyertai segmen tersebut. Total ada 35 peserta, but unfortunately terpaksa eliminate 4 blogger kerana tidak mematuhi syarat yang ada.

Second of all, saya 'janji' nak select 10 winners randomlybefore this. BUT saya tambah lagi 5 pemenang tanda maaf dari saya sebab lembab umum keputusan. Hehehehe *bodek sikitttt.

So, tanpa membuang masa lagi..

15 Pemenang '8 Juta Special Bloglist Sayidah Napisah' go to..


https://inspiringsharing.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
http://www.mrsliez.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
https://rabiadawiyah21.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
http://ucingkadayan.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
https://kasihkuamani.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
http://www.myarosli.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
https://stnrsyfh.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
http://zzzyy.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
https://www.rodiahamir.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
http://www.huhahuhajerr.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
https://aima-hassan.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html?m=1
http://www.mamapipie.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html?m=1
https://www.shuhaidasaad.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
https://miziejusoh.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html
https://yea-slmn.blogspot.com/2019/01/8-juta-special-bloglist-sayidah-napisah.html

Tahniahhhh pada para pemenang! Rajin rajin la ye update entri (perli diri saya sendiri sebenarnya ni hahahhaa) so that entri anda akan naik ke top 5. So that pengunjung yang datang boleh terus nampak anda hehe.

p/s: Special bloglist ini akan wujud sehingga total pageviews sudah mencapai 9 juta :)

Okay announce pemenang DONE!
15 Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Meletop dari Para Peserta!
tahniah kepada 15 Pemenang '8 Juta Special Bloglist Sayidah Napisah'
Next, here we gooo..


40 Idea Entri Blog Meletop dari Para Peserta '8 Juta Special Bloglist'!

THANK YOUUUU TERIMA KASIHHH KEPADA ANDA ANDA YANG TELAH BERI IDEA TOPIK ENTRI DI BAWAH INI. SAYA SANGAT SANGAT APPRECIATE IT!

InshaaAllah saya akan cuba untuk buat kesemuaaaaa idea tersebut sekaligus memeriahkan lagi blog pinky ku yang makin sepi suram dan sunyi ni hehehee Aamiin aammin. Moga moga rasukan MALAS di dalam diri saya dapat lah saya nyahhhh kan dari sini! Hahha.

Sheila (http://www.sheilainspire.com/)

"So, kat sini akak nak request tentang topik "cabaran media sosial 5 tahun akan datang". Memandangkan akak sekarang bergerak dalam bidang media social, akak nak tahu apa pandangan sebagai blogger aktif dalam social media."

Mia (http://www.mialiana.com/)

"Hmmm... cadangan Mia mungkin boleh buat entri perbincangan tentang apa jua pengalaman dan perkongsian maklumat dari Sayidah."

UK (http://ucingkadayan.blogspot.com/)

"Mmm. Nak cadangkan membuat Entri mengenai tempat menarik untuk di kunjungi dan merasai makanan yang sedap sedap!..hehe (^_^)"

Yea (https://yea-slmn.blogspot.com/)

Topik pilihan: Tips jadi tutor berjaya

Jannah (https://inspiringsharing.blogspot.com/)

"1. Tips untuk yang ingin jadi tutor peribadi

Sesiapa yang mengikuti blog Sayidah pasti mengetahui bahawa beliau merupakan seorang tutor untuk subjek matematik (matematik tambahan, calculus). Saya juga mempunyai pengalaman menjadi tutor tetapi secara tidak berbayar😂 (sekadar berkongsi ilmu dengan mereka yang berminat). Saya harap Sayidah dapat memberikan tips untuk mereka yang baru ingin menceburkan diri dalam bidang private tutoring. Contohnya, bagaimanakah untuk meletakkan upah mengajar per jam, lokasi terbaik untuk mengadakan kelas (buat di rumah sendiri/datang ke rumah pelanggan) dan bahan pengajaran yang digunakan (buku teks/past year questions/buku latihan/modul pembelajaran sendiri).

2. Pengalaman menjalani latihan industri dan membuat projek tahun akhir

Memandangkan Sayidah merupakan seorang graduan universiti, saya berharap beliau dapat berkongsi pengalaman beliau di universiti. Saya ingin mengetahui bagaimana beliau memilih syarikat untuk latihan industri dan pengalaman sepanjang tempoh latihan industri tersebut. Selain itu, adalah sesuatu yang baik jika beliau dapat berkongsi tips untuk pelajar universiti yang ingin membuat projek tahun akhir.

3. Cara mendapat page views yang tinggi

Saya berharap Sayidah dapat menulis entri berkaitan dengan blog beliau. Saya begitu kagum dengan pencapaian blog beliau kerana page views nya sudah mencecah 8 juta. Mungkin ada tips yang diamalkan semasa memilih tajuk entri dan menulis entri untuk blog."

p/s: No.2 tu saya pernah buat entri dah hehe. here:

Sha (https://kasihkuamani.blogspot.com/)

"Cadangan idea - Buat review novel dan tips belajar matematik dengan cepat dan pantas.."

Shuhaida (https://www.shuhaidasaad.com/)

"Cadangan :
boleh beri tips mengajar matematik untuk ibu bapa yang anak-anaknya di sekolah rendah? sebab tak semua orang suka kira-kira ni, kan. kalau zaman kita dulu-dulu banyak belajar secara manual. kot ada tips yang memudahkan atau membantu."

Adda (http://www.mamapipie.com/)

"Mama Ada cadangan buat KC utk entry blog iaitu KC share tips bagaimana boleh mendapatkan pageview yang banyak mcm tu. Rasanya Baru aje jejak 7juta tetiba dah jadi 8 juta. You are great girl!"

Cikla (https://ciklapunyabelog.blogspot.com/)

"Oh ye, kc meminta idea untuk dia menulis apa-apa jugak topik dalam blog ni. So, fikir punya fikir cikla rasa nak awak tulis pasal tip nak tulis entri tapi takde idea. Haha. Ok tak, ok tak."

Aima (https://aima-hassan.blogspot.com/)

"Teringin juga nak belajar cara paling simple dan kemas sekali untuk rekodkan belanja kita sehari-hari. Memandangkan KC ini otaknya penuh nombor, hopefully dia boleh lah bantu saya dan orang lain yang mahu belajar. Hiks!"

Naim (https://pemudattbc.blogspot.com/)

"Naim sekadar coretan kecil sahaja. "semoga setiap penulisan kita di dalam blog boleh memberi manfaat kepada masyarakat amnya." :)"

Shirven (http://zzzyy.blogspot.com/)

"Camna nak attract reader tuk view blog kita"

Ciktie (https://www.ciktie.com/)

"Jadi kat sini ciktie nak tya. Apa rahsianya dapat update entry meletop-letop macam tu ye?? Lagi 1, setiap kali post entry tu memang dah set ke berapa patah perkataan nak publish."

S. (https://stnrsyfh.blogspot.com/)

"Cadangan S.K. ;
- Tolong bagi tips pageview tinggi T_T"

Yaya (https://www.yayaazura.com/)

"Agak-agaknyalah kan, apalah penguat semangat untuk Sayidah terus berblog. Sudi-sudikanlah berkongsi cerita."

Hani (http://jombercontest.blogspot.com/)

"Cadangan : Saya cadangkan kalau boleh Teacher Sayidah buatkan saya nota ringkas untuk add math tingkatan 4 @ SPM. Boleh ler masukkan formula-formula, tip-tip penting dan sebagai nya untuk berjaya dalam add math. Boleh juga selitkan kata-kata semangat untuk pelajar-pelajar, sebab ramai sangat-sangat yang fobia math & add math. Tq Teacher."

Ejul (https://ejulz.blogspot.com/)

"Cadangan? ermmm.. ejulz tak pandai sangat pasal blog ni.. Kalau ejulz sendiri pun ada target tersendiri untuk update tiap2 hari. Itu pun kadang2 tak tercapai. hehe. Ermm.. Oleh kerana SN mengajar tutor dan kelas tusyen, ejulz cadangkan SN berkongsi tips2 atau formula2 menarik dalam subjek yang SN ajar.. ^_^"

Pokcik (https://miziejusoh.blogspot.com/)

"Pokcik nak kata apa ye..hmmm pokcik cadangkan cik puan ceritalah makanan paling sedap yang pernah cik puan makan dalam hidup dan ditempatt mana tu.."

Shikin (https://www.shikinrazali.com/)

"Cadangan idea yang awak boleh masukkan adalah, awak boleh perbanyakkan entri mengenai matematik daripada peringkat sekolah rendah sehinggalah kepada peringkat kolej. Sebab sekarang kan teknologi dah canggih, ada pelajar yang dah pandai gunakan teknologi internet untuk mengulangkaji pelajaran dan termasuklah subjek matematik."

Akma (http://www.huhahuhajerr.com/)

"Seorang yang pakar matematik, tulislah pasal matematik. Kalau boleh tulis macam mana nak menarik minat budak-budak sekarang sukakan matematik. Dorang ni asyik cerita matapelajaran matematik tu susah sangat. Boleh gitu...??"

Liez (http://www.mrsliez.com/)

"Liez suka blog sayidah ni sebab banyak tips terutama blogging sebab Liez ni jenis buta bab-bab blog. So dapat banyak tips dari blog ni. So, Liez nak adik Sayidah sentiasa update tentang tips and tutorial blogging. Memang awesome dan membantu orang macam Liez ni."

Diya (http://www.myarosli.com/)

"Suggestion:-
-Suitable blog post ideas.
-How you maintain in updating entries?"

Mulan (https://darihatimissmulan.blogspot.com/)

"Cadangan saya, maybe Sayidah boleh banyakkan tips - tips blogging or maybe boleh kongsi cara untuk memupuk minat para pelajar untuk lebih menyukai subjek matematik hehe."

Etuza (https://madey09.blogspot.com/)

"Baiklah Etuza cadangkan pada Blogger Sayidah Napisah buatkan entri khas kepada 10 blog terpilih secara random itu nanti di laman Blog Sayidah Napisah. Buat sekaligus 10 blog itu dan letak link dia agar kami dapat klik blog itu dan follow blog tersebut. Terserah lah dari Sayidah Napisah nak kreatifkan cara atau cara nak SEO kan blog Sayidah Napisah nanti. Cik adik Sayidah Napisah boleh ja kan. Ok done. Good luck ya Sayidah Napisah."

p/s: DONE! Saya dah buat entri khas ni hehe. And yeah saya ada apply beberapa teknik SEO dalam entri ni. Tapiii maaf. sesungguhnya cik adik Sayidah Napisah sangat sangat lah tak kreatif haha so, saya buat mana yang termampu saja ye :)

Aynora (https://www.aynorablogs.com/)

"Syarat ke 3, apa agaknya kita nak minta SN tulis ekk..? Rasanya semua dah tulis. Mungkin SN boleh tulis kisah misteri dalam blog, kisah benar yang misteri! Hehe.."

p/s: nak tanya.. misteri dengan seram sama maksud kah? haha. sebab kalau kisah benar seram.. dah agak banyak kali juga saya update dalam blog ni hehhee.

Rabia (https://rabiadawiyah21.blogspot.com/) 

"1. Tips for glowing skin
2. Money saving tips"

Zati (https://izatiesalim.blogspot.com/)

"Cadangan idea/tajuk entri yang Zati nak Sayidah buat adalah tentang :

a) Cara membuat/panduan bajet 2019 untuk keluarga atau diri sendiri.
b) Berikan pendapat tentang penggunaan gajet pada kanak-kanak samada ianya penting untuk setiap kanak-kanak mesti ada gajet atau tidak."

Aien (https://aienienka.blogspot.com/)

"Tetiba dapat idea, apa kata Kak Cik story how to be you? Haha Seorang yang minat addmath too much, how do you keep remember those apa tu... formula? Haa, gitu laa.."

Siti Rohaida (http://kisahsidairy.com/)

"Rasa blog beliau dah cukup untuk umi simpulkan sebagai blog yang selalu umi terjah walau umi tak komen. Banyak maklumat yang umi cari di dalam blog beliau. Moga terus kongsi segala tips di blog ye.."

Syafiqa (https://syafiqahatta.blogspot.com/)

"Suggested topic for Napisah:
Tips untuk dapatkan blogview berjuta macam blog Sayidah Napisah"

Diah (https://www.rodiahamir.com/)

"Kalau boleh Diah harap Sayidah dapat kupas tajuk macamana nak jana lebih income melalui blog, contoh tips macam adsense, affliate ke. Boleh sharing baik buruk dan juga step to follow.

Boleh share juga tips how to educate, apa student patut buat utnuk cemerlang dalam bidang akademik.

Untuk santai-santai maybe sesekali boleh selit tentang siapa Saiyidah."
Pemenang '8 Juta Special Bloglist' + 40 Idea Entri Blog Meletop dari Peserta!

Kalau ada yang nak tambah suggest idea untuk saya karang entri blog.. silakann. Boleh komen di ruangan comment di bawah. Sangat sangat dialukan hehe.

Okayy daa~ wassalam! :)

Post a Comment

9 Comments

  1. Tahniah untuk sayidah sebab dah capai PV 8 juta, tapi perasan kat atas macam dah nak masuk 9 juta tak lama lagi dah tu.. Hehe :)

    Tahniah jugak dekat pemenang2.

    ReplyDelete
  2. Ehh tersenarai! Tq KC Sayidah. Hehehe. Tahniah pemenang lain.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah Ucing Tersenarai..hehe (^_^)

    ReplyDelete
  4. Tak sangka tersenarai di situ😅. Thank you, Sayidah. Tahniah juga kepada pemenang yang lain. Banyak cadangan entri yang menarik. Tak sabar nak baca entri yang akan ditulis nanti.

    ReplyDelete
  5. Dah lama announce. Baru hari ini sempat baca. Terima KC.😊
    Tahniah pada semua pemenang.

    ReplyDelete

Silakan comment. Jangan malu, jangan segan yew :p